Tijdens de zomermaanden ben ik samen met het eTrade Summit team op zoek gegaan naar straffe verhalen binnen de e-commerce sector in de Benelux. We namen de tijd om de juiste mensen te contacteren. Daarbij kwam ik vier straffe madammen tegen in de e-commerce sector. Ik stel ze graag aan jou voor.

We horen wel eens dat er te weinig vrouwen zijn binnen onze sector. Wel, met deze vier straffe madammen die een sterk project in de E-Commerce sector hebben bewijzen we het tegendeel.

Marjolein Koppelaar - De toekomst van e-commerce

Marjolein wou ik er heel graag bij hebben. Haar verhaal is echt een voorbeeld voor iedereen in de e-commerce sector. Marjolein is managing director bij Ve Interactive waar ze instaat voor de optimalisering voor check-out processen iets waar internetwinkels in België nog niet allemaal goed onder de knie hebben. Bovendien is het een essentieel onderdeel om meer conversies te gaan halen.

Daarom is zij de geknipte persoon om hier een hartig woordje uitleg over te geven en onze bezoekers te helpen om hun e-commerce project naar een hoger niveau te brengen.

Ve Interactive groeit snel en heeft in minder dan vier jaar tijd een klantenbestand van meer dan 2500 klanten opgebouwd. Dat allemaal door webshops in binnen- & buitenland te helpen om hun conversies flink te verbeteren.

Haar ervaring en inzichten gaan heel wat mensen kunnen boeien. Meer zelfs, mensen die deze speech zien zullen naar huis kunnen gaan met een ‘to do’ lijstje om hun checkout-process te optimaliseren. Geweldig! Iedereen praat wel over die winkelwagentjes en over percenten en cijfers, maar het wordt vaka heel stil als we tips en tricks vragen. Wel, Marjolein gaat dat wél doen. En daarom wou ik er haar graag bij, het gaat gewoon een strakke, goede talk zijn waar we veel met zijn.

An Haenen - Als het op ervaring aankomt 

An is Account Manager & Conversie specialist. Ze heeft ervaring als digital planner, above-the-line researcher waar ze de mediaplanning deed en business developer in de mediasector.

Verder heeft An een uitgebreide marketing ervaring bij verschillende adverteerders zoals Telenet, Rabobank.be & De Standaard.

Ze is intens bezig met conversie management, cross & upsell management en alle vormen van ROI optimalisatie voor online channels.... als je dat leest weet je al snel dat het over een straffe madam gaat. Het leuke hieraan is dat ze een duopresentatie aandurft. Samen met haar klant, BeoBank, komen ze hun case uit de doeken doen. Ik heb haar voorbereidingen gezien, hier kunnen veel e-commerce strategen nog van bijleren.

We hebben niet zomaar voor een agency gekozen. Zoals je kan zien, staan er eigenlijk weinig agancies op ons programma. We hebben echt heel intensief gefilterd. Case per case, angency per agency geanalyseerd. An heeft gewoon de beste case in België. En daar kunnen we wat van leren, zo eenvoudig is dat.

Dr Alea Fairchild - Brains and Brawn

“Alea is echt een straffe. Ze is zo gepassioneerd met haar vak bezig, je zou er jaloers op worden. Ze zit ook nooit stil. Ze doet aan topsport, heeft een rijkelijk academisch verleden, heeft verschillende bedrijven kunnen opstarten en al haar kennis deelt ze als professor aan de HUB. We zijn bijzonder blij Alea te mogen ontvangen op de eTrade Conference.

Dr Alea Fairchild is gepassioneerd door commerciële marketing en innovatie. Zelf heeft ze verschillende bedrijven opgestart en houdt ervan om met startups te kunnen samenwerken. Het is dus een vrouw met heel wat pit.

Maar er is meer! Dr Alea Fairchild doet ook aan gewichtheffen. Ze haalde voor België verschillende medailles inde klasse 40 - 69kg en 45 - 69kg bij de Masters. Hier hebben we een beeld van Alea tijdens de Europese masters in 2010 waar ze zilver behaalde. Ik ben nu al benieuwd wie met haar in debat durft te gaan op de conferentie.

Ook professioneel en academisch doet Alea Fairchild het voortreffelijk. Ze is directrice en R&D verantwoordelijke bij Constantia Instituut,  professor aan de HUB en heeft een doctoraat in Toegepaste Economie.

Op eTrade Conference pakt ze met iets straf uit. Haar titel is wat braaf, maar wat ze brengt is straf!  Met “De rol van een webshop als betrouwbare partner en de veiligheid van online transacties.” gaat ze duidelijk maken hoe security ook marketing is. Eigenlijk is het niet zo zeer een security speech, daar hebben we met ons allen genoeg van. Het is wel een PR speech. En webshops hebben hierin echt nog veel te leren. Vaak zitten ze zo opgesloten in de online wereld dat ze PR, wat we meer linken aan iets fysiek, vergeten of verwaarlozen.

Ilse Crynen - Het voorbeeld voor iedere webshop

Ilse’s verhaal is bij velen al wel bekend. Wie kent dekleinezebra.be nu niet als webshop. Op de conferentie zal ze deelnemen aan een debat met verschillende andere e-commerce ondernemers.

De andere internetondernemers zullen stevig uit de hoek moeten komen om Ilse onder tafel te praten. Ilse heeft heel wat relevante inzichten en ervaring in de e-commerce sector.

Ilse heeft haar webshop opgebouwd vanuit een eigen frustratie die ze in die tijd had. Zo vond ze geen leuke spullen voor haar kinderen op het internet. En dus begon ze samen met haar zussen, die ook net moeder waren geworden, aan een eigen internetboetiek boordevol hippe en leuke hebbedingetjes die snel geleverd worden én leuk verpakt zijn.

Ilse heeft een marketing- en communicatieachtergrond en runt samen met haar zussen de succesvolle e-shop dekleinezebra.be. Het is een boeiend en inspirerend verhaal voor iedere webshop.

Ilse in Koppen (fragment begint op 2:50) en VTM
 

Je wilt deze vrouwen en 9 andere talk niet missen op eTrade Conference op 4 oktober? Bekijk dan zeker de website van eTrade Conference.