Coca-Cola heeft de populaire frisdrank Surge opnieuw tot leven gewekt. Het drankje verdween in 2002 van de markt. Toch bleven heel wat mensen fan van Surge. Daarom heeft Coca-Cola beslist om het opnieuw op de markt te brengen. Opmerkelijk: Surge zal je enkel online kunnen bestellen via amazon.com!

The Surge Movement

Ondanks de 12 jarige afwezigheid van de markt heeft Surge altijd fans gehad. Ze noemen zich „The Surge Movement” op Facebook. De groep telt intussen zo’n 145.000 leden. Zij bleven Coca-Cola onder druk zetten op Surge terug op de markt te brengen. Met succes.

Coca-Cola zet het merk terug op de markt maar verrast door het enkel online beschikbaar te maken:

„Vandaag is een belangrijke dag in de geschiedenis bij Coca-Cola. We hebben veel te vieren: de eerste keer dat we een merk terug vanonder het stof halen dankzij een trouw aantal fans, de eerste keer dat we onze marketing alleen toespitsen op digitale media én de eerste keer dat we een merk introduceren via e-commerce,” vertelde Wendy Clark, marketing directeur bij Coca-Cola in Noord Amerika.

Nog meer in de toekomst?

„Als deze test succesvol is, zullen we in de toekomst nog meer niche producten gaan lanceren. Dit e-commerce experiment wordt een fantastische leerervaring voor ons,” voegde Clark er nog aan toe.

„Vroeger was het ondenkbaar dat een klein merk gecommercialiseerd kon worden. Dankzij Amazon kunnen consumenten toch genieten van niche-producten zoals Surge. Bovendien worden deze nog eens afgezet aan hun voordeur. It’s the democrarization of demand,” vertelde Rachel Mason, Vice President bij Coca-Cola Noord Amerika.

Surge staat nog maar net op op Amazon maar kon al rekenen op tal van top-reviews. „Ik heb 45 dollar gespendeerd aan frisdrank, maar het voelt goed”.

Benieuwd waar deze trend naartoe gaat!