Vanaf dit jaar zal een online en offline winkelervaring nauwer aan elkaar aansluiten dan ooit tevoren. Omtrent de prijzen, functionaliteit en promoties. Waardoor dit het eerste "Nonline" eindejaarsseizoen zal worden. Lees hieronder de 3 conclusies die voortkomen uit de studie van Google en Ipsos.

3 overkoepelende conclusies

  1. Online en offline winkelen vervaagt : 80% van de shoppers zal online onderzoek doen alvorens een aankoop te doen dit seizoen. En men zal dit vanop verschillende devices doen (smartphone, tablet, computer) om aan hun behoeften aan te passen. Zo zal 51% van de shoppers online onderzoek doen en in een offline winkel kopen.  Terwijl 17% eerst een offline winkel gaat bezoeken om daarna online te kopen. Een andere groep mensen ( 32%) zal online onderzoek doen, dan een offline winkel bezoeken om het product te bekijken om dan terug online te kopen.  
  2. In het kort : de 'shoppers journey' ziet er minder uit als een trechter en meer als een 'flight plan'. En de lijnen tussen een on- en offline winkel-ervaring vervaagt.
     
  3. Mensen shoppen slimmer : Shoppers zullen vroeger beginnen met hun aankopen. Men zal ook meer devices gebruiken om zich te informeren omtrent hun aankopen. Wat betekend dat sites en online marketing strategieën 'mobile-ready' zullen moeten zijn. Zo beweert de studie dat 85% van de mensen een aankoop voor een gift zal voorbereiden op één device (bv. tablet) om dan de aankoop concreet af te ronden met een ander device (bv. de laptop). Om dit te doen, zal 45% een item achterlaten in de virtuele winkelwagen, en zal 45% zichzelf een e-mail met link sturen, en zal 32% een nieuwe zoekopdracht op een nieuw apparaat uitvoeren.
     
  4. Connecties klant/verkoper komt online: Vroeger was het zo dat shoppers en winkeliers offline een connectie vormden. Zo kon een verkoper een gesprek met een klant in de winkel aangaan. Nu gebeuren deze connecties zowel online als offline. Met YouTube/Vimeo en sociale netwerken delen mensen hun mening over producten niet alleen met hun vrienden, maar met miljoenen mensen. 13% van de shoppers zijn van plan om online video's te bekijken om zo zichzelf te helpen met aankoop onderzoek. En 48% zal gebruik maken van een tablet om product-reviews te lezen alvorens te kopen.

Ben jij een e-commercebedrijf? Bereid je dan goed voor op de komende feestdagen. Informeer/inspireer je hieronder verder met de slides uit deze studie van Google en Ipsos.
Succes

-- --
Vond je dit artikel waardevol? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin. 
Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi