Voor hun online communicatie gaan ‘De Gentse musea’ in zee met het marketingbureau LUON. Deze 9 musea willen zich meer profileren als groep, en streven naar een internationaler imago, dat aantrekkelijk is voor binnen- en buitenlandse bezoekers.

Responsive Website

LUON creëerde daarom een nieuwe look & feel en ontwikkelde op basis daarvan een responsive website. In plaats van de papieren brochures, trekken de Gentse musea vanaf nu de kaart van de digitale communicatie.

LUON, dat eerder dit jaar de Gentse musea overtuigde met een pitchvoorstel, ontwikkelde een nieuwe one-page responsive website, geoptimaliseerd voor gebruik met alle desktop en mobiele browers. 

Emailgarage

EmailGarage, het e-mailmarketing expertisecenter van LUON, heeft aansluitend de nodige periodieke, gerichte campagnes gepland om de Gentse musea in de kijker te zetten, traffic te creëren naar het nieuwe online platform en de museumliefhebbers te activeren. Zo werd onlangs de eerste seizoensupdate verstuurd voor het najaar.

De Gentse musea die deel uitmaken van het 9-tal zijn Het Huis van Alijn, Museum Dr. Guislain, S.M.A.K., MSK, MIAT, De wereld van Kina, Design museum Gent, STAM en Sint-Pietersabdij.

De nieuwe site ontdekt u op www.degentsemusea.be, www.theghentmuseums.be, www.lesmuseesdegand.be