Wijs organiseert online marketingactie ten voordele van Rocsa VZW (Muide Gent)

Wijs organiseert online marketingactie ten voordele van Rocsa VZW (Muide Gent)

Wijs zet schouders onder buurtwerking Rocsa VZW met creatieve actie. In een tijdspanne van 48u, een wederkerig hackathon gebeuren om het team intern to the limited te pushen, werd een volledige marketing concept op poten gezet. 

De Muide buurtwerking Rocsa VZW

Rocsa is een buurtwerking opgestart door en voor mensen van de Muide. Het doel van Rocsa is het engageren van jongeren en de mensen in de Muide. Zo werd een heuse piramide en raket gebouwd die gebruikt worden als ontmoetingsplaats. Projecten zoals de speel-TUIG route die kinderen hun verbeelding wil stimuleren om via tekeningen de leegtes in de wijk in te vullen.

Om de buurtwerking te steunen, besliste Wijs, gelegen aan de Muide, om een online marketing actie op te dragen aan Rocsa VZW.

Wat is #whackathon?

In 2012 werd een nieuw concept gelanceerd bij Wijs. “Maak of zet iets op in 48u wat het verschil kan maken of je iets uit leert”. Simpel, maar niet gemakkelijk. Op het einde van die 48u moet ieder zelf samengesteld team hun project voorstellen aan het management en de ganse groep.

Martha de kip - van concept tot pop-up webshop

Woensdagavond staken marketeers, designers en developers de koppen bij elkaar. Een kip, een levendige verbeelding en een whiteboard, en gaan!

In het concept werden bepaalde zaken vooropgesteld:
● Schuif een mascotte naar voor om ruchtbaarheid te geven aan de actie
● Gebruik lokale landmarks in design en ook offline acties
● Zet een platform op om geld in te zamelen via het verkopen van tijdelijke en unieke producten

Al snel kwam Martha de kip tot leven als mascotte. Martha werd het middelpunt van de communicatie, terwijl ze ook meegenomen werd in de achtergrond van het design. Vanuit haar eigen twitter en facebook account werd het concept naar buiten gebracht.

Haar doel? Ruchtbaarheid geven aan een tijdelijke en unieke webshop op Kipster.be om de Muide te steunen.

Tussen 14u en 16u krijg je de kans om een uniek product op de kop te tikken.
Eénmalig, beperkte oplage.

Wees er als de kippen bij ;)

 

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 84.639 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief