Google breidt Google Analytics uit met Enhanced Ecommerce analytics. Hiermee wil Google webwinkel eigenaars een beter zicht geven in het koopproces. Dat maakte Google bekend op haar Analytics blog. De tool is momenteel in beta fase & zou gefaseerd uitgerold worden in de komende weken of maanden.

Betere inzichten

Met Enhanced Ecommerce kunnen online retailers ontdekken hoe ver klanten in het koopproces komen & in welke specifieke klanten afhaken. Hiermee zorgt Google voor betere inzichten in het koopproces & dus voor meer conversies voor webwinkel eigenaars.

Met Enhanced Ecommerce kunnen online retailers ook bekijken hoe vaak een product werd aangeklikt, hoeveel het item werd toegevoegd aan het winkelmandje en wordt een overzicht gegenereerd van het aantal transacties per pagina. Je kan ook een overzicht genereren van producten die minder in trek zijn.

Conversies

Bovendien wordt er ook een conversieratio per product gegenereerd, kan je zien welke merken het meest in de smaak vallen & welke productcategorieën bij de bezoekers het meeste worden aangeklikt.

Ook de clicktrough rate van advertenties en het aantal inkomsten uit affiliate marketing worden in Enhanced Ecommerce bijgehouden.

De tool is momenteel in beta fase. Volgens Internet Retailer zou Google Enhanced Ecommerce gaan uitrollen in de ‚komende weken of maanden’.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Op 26 augustus 2014 gaat GAUC 2014 door te Brussel.

Dé Google Analytics conference voor online marketeers, managers en analisten die met Google Analytics werken
* profiteer momenteel van de super early bird periode met -74€ korting

Inschrijvingen en details zie www.gauc.be

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -