Apple gaat haar marketingafdeling verdubbelen van 300 naar 600 medewerkers. Dat zegt AdAge aan de hand van enkele goedgeplaatste bronnen.

Marketingafdeling binnenshuis wordt uitgebouwd

Voor haar marketingcampagnes werkte Apple tot hier toe vaak met externe bureaus zoals TBWA, Mono, Media Arts Lab & Eleven. Volgens AdAge zal daar niet veel verandering in komen, maar zou Apple toch ook meer creatieve marketingprofielen binnenshuis willen gaan aantrekken.

Meer sturing geven aan externe marketingbureaus

De reden hiervoor zou zijn dat Apple op deze manier de externe marketingbureaus kan helpen om betere reclame te gaan maken op Apple’s eigen advertentienetwerk iAd.

Hiervoor zou meer mankracht nodig zijn. “Onder de vorige CEO Steve Jobs was het aantal marketeers op een constant niveau,” zegt AdAge. Onder Tim Cook lijkt daar dus verandering in te komen. Volgens AdAge zal het intern marketing team nu ook vaker instaan voor een hele reeks van interne marketing initiatieven zoals de tutorialvideo’s voor Apple-producten en het websitedesign van de Apple website.