Zalando en Belgische start-up Parcify slaan de handen in elkaar

Zalando en Belgische start-up Parcify slaan de handen in elkaar

Zalando is in Brussel, Gent en Antwerpen samen met de Belgische start-up Parcify gestart met een proefproject voor het leveren van pakjes. Klanten die deelnemen aan de test kunnen kiezen waar en wanneer hun pakje geleverd moet worden, maar in plaats van thuis te moeten wachten, kunnen ze het tijdstip en de locatie van de levering kort van tevoren wijzigen. Dat kan omdat de koerier die het pakje bezorgt de klant kan lokaliseren via de geolocatiefunctie op zijn of haar smartphone.

Meer flexibiliteit en comfort

“We kennen het allemaal wel. Je wacht op een pakje, maar je zou eigenlijk boodschappen moeten doen of de kinderen van school halen. Of het is opeens mooi weer en je zou liever buiten op een terrasje zitten met vrienden dan binnen te moeten wachten. Wat doe je dan? Met dit nieuwe pilootproject bieden we onze klanten meer flexibiliteit”, vertelt Ken Fontijn, Country Manager Benelux. “Dit is de eerste keer dat Zalando een proefproject lanceert met op locatiegebaseerde diensten. We hebben het geluk gehad dat we een lokale start-up hebben gevonden waarmee we samen de shopervaring nog persoonlijker en eenvoudiger kunnen maken.”

Hoe werkt het? 

Het proces is erg simpel:

  • Klanten worden uitgenodigd om de Parcify-app te downloaden voor de testfase
  • Wanneer ze iets kopen op Zalando geven ze niet hun eigen adres in, maar een speciaal “Parcify-adres” voor de levering
  • Zodra het pakje wordt geleverd op het “Parcify-adres” krijgt de klant een pushmelding en kan de levering worden gepland op een door hem of haar gekozen geolocatie

Leveringen zijn bovendien zeven dagen per week mogelijk, vanaf 7 uur ‘s ochtends tot middernacht. 

Online shoppen versimpelen

Parcify is geen onbekende naam in het wereldje. Zo ontving de start-up enkele maanden terug een flinke financiële injectie van Bpost, dat ook wel brood zag in hun business model. "Online shoppen is de laatste jaren ongelooflijk gemakkelijk geworden op één punt na, de levering," zegt Patrick Leysen, de CEO van Parcify. "Heel wat online shoppers ervaren stress omtrent de aflevering van hun pakje, daarom zijn we Parcify gestart. Parcify laat klanten toe om hun pakjes te krijgen waar en wanneer consumenten dat willen.” 

Ga jij er gebruik van maken?

Connecteer met 81.625 abonnees