Een eerste kapitaalophaling door StoryChief heeft finaal 1 miljoen euro in het laatje gebracht. Investeringsgeld dat de Gentse start-up nu gaat gebruiken om de business snel op te schalen, in zowel binnen- als buitenland. Zo willen de drie founders hun cloud content software verder ontwikkelen alsook het core team stelselmatig uitbreiden.

Het Gentse StoryChief, eind 2016 opgericht door Valeri Potchekailov, Gregory Claessens en Brik de Maeyer, biedt een gebruiksvriendelijke all-in-one publishing tool die bedrijven toelaat op een heel eenvoudige en snelle manier hun content marketing strategie uit te rollen.

Dankzij een geslaagde seed round bij Belfius, PMV en privé-investeerders & trusted advisors Willem Delbare (voormalige CTO van Teamleader) en Pieter Casneuf (ex-CEO van Adam Software), goed voor een totaalbedrag van 1 miljoen euro, kan de start-up opnieuw een versnelling hoger schakelen.

Vlnr: Brik De Maeyer, Chun Kay Tang, Chewie (office dog), Gregory Claessens, Jun Song en Valeri Potchekailov

Binnenkort vertellen de founders op Bloovi hoe ze er op zes maanden tijd in geslaagd zijn een omzet te draaien van 400.000 euro, onder meer door hun eigen tool te gebruiken.

Gebruikers in meer dan 70 landen

Een sterke interactie met de trouwe gebruikers zorgt ervoor dat het product alsmaar meer werd verfijnd. “Zonder de feedback van onze eerste 1.500 gebruikers zouden we nooit hebben gestaan waar StoryChief vandaag staat”, beseft co-founder Valeri Potchekailov. “Dat we in de afgelopen twee jaar een behoorlijk indrukwekkend parcours hebben afgelegd, is het minste wat je kan zeggen.”

In de begindagen was StoryChief enkel beschikbaar in België en Nederland, maar intussen kan het bedrijf rekenen op een wereldwijde community van meer dan 7.000 contentmakers uit circa 70 landen: van de Verenigde Staten en Canada, tot het Verenigd Koninkrijk, tot zelfs Australië en Singapore.