Vijf op een rij: een blik in het leven van Pieter Janssens (Intracto)

Vijf op een rij: een blik in het leven van Pieter Janssens (Intracto)

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door start-up ondernemers aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze nieuwe wekelijkse rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Pieter Janssens, oprichter en CEO van digital agency Intracto dat het voorbije jaar de overnames aaneenrijgt.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

Mijn gezin vormt de beste ontspanning. Thuiskomen na een drukke dag en me op hen kunnen focussen zorgt ervoor dat ik de drukke dag op een fijne manier kan afsluiten. Daarnaast houden we er ons aan heel regelmatig op vakantie te gaan. Zeker een 10-tal keer per jaar. Dat kan gaan van een korte citytrip tot rondtrekken in Afrika.”

Waaraan geef je graag geld uit?

Eten. Reizen. Ontspannen. We werken immers om te kunnen leven, en niet omgekeerd. En hoewel we tijdens de job vooral bezig zijn met de digitale toekomst en vernieuwing grijp ik na de uren graag terug naar het verleden door mijn passie voor oldtimers.”

Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

Customers The Day After Tomorrow van Steven Van Belleghem. Het boek schept een duidelijk beeld waar we als bedrijfsleiders op moeten focussen om onze organisatie ook morgen relevant te houden voor onze klanten. Daarnaast kijk ik uit naar Gigantisme van Geert Noels. Het boek zit alvast in mijn valies voor onze volgende trip, die binnenkort op het programma staat.”

Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

Adshot. Het is een jonge start-up die twee groeiende marken met elkaar in contact brengt. Adshot is een platform waar online adverteerders in contact kunnen komen met influencers uit de gaming industrie. Ik vind het een enorm boeiende start-up omdat ik ook denk dat in België best wel wat gaming industrie potentieel zit. Een potentieel dat we de komende jaren echt wereldwijd samen moeten waarmaken en promoten.”

Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

Het groeitraject van Intracto. Het staat natuurlijk niet als Belg trots te zijn op je eigen realisaties, daarvoor zijn we te bescheiden. Maar stiekem vinden we het fijn om intussen meer dan 350 talenten te kunnen samenbrengen in België en Nederland waarmee we allerhande projecten voor klanten kunnen realiseren. Het is bijzonder om te zien hoe we een cultuur ontwikkelen die gefocust is op constante verandering en waar de drang naar verbetering bij zowat iedereen centraal staat.

Connecteer met 82.017 abonnees