Coddy ontwikkelt urban escape games voor smartphones waarmee steden spelenderwijs kunnen ontdekt worden. De Brusselse start-up haalde nu in een eerste kapitaalronde 600.000 euro op en overtuigde de investeerders niet alleen met zijn goede financiële resultaten maar ook met een ambitieus internationaal groeiplan, waarbij in 2022 vooral Spanje en Italië in het vizier staan.

Nu al dekt Coddy 17 steden in België en 26 in Frankrijk. Investeerders waren Digital Attraxion, Finance&Invest.Brussels, verschillende business angels en het Belgische participatieve investeringsplatform Spreds, waarop 87 privé-investeerders voor Coddy kozen.

Coddy is nu in staat om vanuit Brussel overal ter wereld avonturen uit te rollen, zonder daarbij fysiek in die steden aanwezig te zijn

De creatie van nieuwe spellen door het Coddy-team wordt vergemakkelijkt door de interne ontwikkeling van technologieën die gebaseerd zijn op bots, en door de data-integratie van verschillende opensource platforms.

“Coddy is nu in staat om vanuit Brussel overal ter wereld avonturen uit te rollen, zonder daarbij fysiek in die steden aanwezig te zijn”, aldus Stéphane Draux, CTO van Coddy. “Terwijl we in 2020 drie weken nodig hadden om een nieuw avontuur uit te brengen, lukt ons dit nu in amper drie dagen.”