Luc Jacobs, co-founder van askOLI (Photo: Start it@KBC)

De Waalse start-up askOLI, dat voordeelprogramma’s van Belgische werkgevers, organisaties en bedrijven consolideert en automatiseert, heeft 300.000 euro zaaikapitaal opgehaald in een door W.IN.G. geleide kapitaalronde. Wallonia Innovation and Growth (zoals W.IN.G. voluit klinkt) is een investeringsfonds van Digital Wallonia dat eerder al eens had geparticipeerd via een pre-seed investering en nu dus opnieuw investeert in askOLI.

Het verse geld zal in eerste instantie worden gebruikt om het team uit te breiden en het gebruikersaantal verder te laten groeien. Op termijn wil het platform, dat intussen meer dan 10.000 voordelen beheert, zo de centrale shopping assistent van elke consument worden.

De start-up uit het Mons (Bergen) werd in 2018 opgericht door Luc Jacobs en Benoit De Vos. Sindsdien heeft askOLI een dominante positie ingenomen als consolidator van voordeelprogramma’s.

“Wij waren op zoek naar investeerders die in onze visie geloofden en toegevoegde waarde hadden door hun eigen ervaring en achtergrond”, aldus mede-oprichter Luc Jacobs. “Daarom hebben we vooral gekeken naar business angels met retailkennis. Met de huidige investeerders hebben we de ideale combinatie gevonden”.

“We willen een centrale positie in de aankoopbeslissing innemen door het aankoopproces vanuit het standpunt van de gebruiker te ondersteunen, niet vanuit het aanbod. Die aanpak helpt een gemiddeld gezin tot 1.000 euro per jaar besparen. In de toenemende interesse van consumenten voor e-commerce en die van retailers voor data over het aankoopproces liggen overigens nog veel opportuniteiten voor askOLI.”