Hoe ziet het Belgische e-commerce landschap er vandaag uit? Dit zijn de belangrijkste inzichten:

Hoe ziet het Belgische e-commerce landschap er vandaag uit? Dit zijn de belangrijkste inzichten:

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & SAP

Uit het E-commerce rapport van SAP, in samenwerking met Ecommerce Foundation, blijkt dat de e-commerce in België gestaag blijft groeien. Naar verwachting zal de stijging in 2019 doorzetten met 13 procent, wat goed is voor een omzet van 13,37 miljard euro. Dat blijkt uit het rapport ‘Ecommerce België 2019’ van Ecommerce Foundation.

Het aandeel van de bevolking dat over de grens online winkelt is eveneens gestegen: in 2018 kocht 56 procent van de Belgische consumenten zowel in webshops uit eigen land als over de grens, waar dat in 2016 nog 52 procent was. Belgen kopen cross-border het liefst in Nederland: 34 procent van de online aankopen over de grens wordt gedaan bij Nederlandse webshops. China komt met 16 procent op de tweede plaats, gevolgd door Duitsland met 15 procent.

Net als in andere landen blijft de voornaamste drijfveer om online te winkelen de prijs, geeft 20 procent van de Belgische consumenten aan. Opvallend is dat 23 procent van de online kopers tussen de 50 en 64 jaar is en daarmee de grootste groep vormt.

Wil jij meer inzichten in het Belgisch e-commerce landschap? Download dan het volledig rapport van de Ecommerce Foundation.

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & SAP

Connecteer met 82.017 abonnees