Begin april kwam de nieuwe versie van Google Analytics uit: Google Universal Analytics. De afgelopen maanden kregen websites de mogelijkheid om hun Analytics account te upgraden. Vanaf vorige week worden de accounts automatisch door Google overgezet.

Wat heeft dit als gevolg voor uw website?

Google Analytics verzamelt data door middel van codes en tags die geplaatst zijn op uw website. Deze veranderen nu. Is uw account overgezet en heeft u de codes nog niet aangepast? Geen paniek! De accounts blijven data doorsturen.

De deadline...

Google Analytics geeft geen specifieke deadline om over te gaan naar Universal, maar de afgelopen week zijn er wel veel accounts automatisch overgezet. Nieuwe Google Analytics klanten worden verplicht om meteen gebruik te maken van de Universal trackingcodes. Google is langzamerhand de klassieke tag aan het uitfaseren, nieuwe functies worden ook niet meer beschikbaar hiervoor. Juist daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk over te gaan naar Universal.

Meer weten?

Op woensdag 25 juni organiseert Internet Advantage een gratis Search & Data evenement waarbij verschillende topsprekers uit de branche het over online marketing zullen hebben. Dit elk in hun eigen vakgebied. Zo zal je meer te weten komen over SEO, komt ook ComScore een presentatie geven, krijgen we meer informatie over de nieuwe tool genaamd Tribalytics én geeft Belgian Cowboys ons meer informatie over het belang van content. Dit en veel meer vind je op de website. Inschrijven kan via info@internetadvantage.nl.