Get Driven

Get Driven is als pionier uitgegroeid tot marktleider in het segment van privéchauffeurs die garant staat voor kwaliteit, service en uitstraling.

Koop jezelf tijd en reserveer eens een chauffeur: deze Kortrijkse start-up boomt bij ondernemers

Koop jezelf tijd en reserveer eens een chauffeur: deze Kortrijkse start-up boomt bij ondernemers

Koop jezelf tijd en reserveer eens een chauffeur: deze Kortrijkse start-up boomt bij ondernemers

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & Get Driven

Get Driven is bezig aan zijn vierde jaar, de app is in 2019 gelanceerd, maar staat nu al stevig in zijn schoenen. Het idee is simpel: zakenmensen laten zich in eigen auto naar hun bestemming voeren door een chauffeur of ‘driver’. En dat blijkt een schot in de roos. “We sell time is onze slogan”, zegt CEO Gunther Ghysels. “Dankzij onze drivers kunnen drukbezette mensen tijdens een lange rit of in de file gewoon voortwerken. Wanneer ze terug op kantoor komen of ’s avonds thuiskomen, is een groot deel van hun werk al gedaan. Zalig, toch?”

Meer dan 3.250 bedrijven hebben zich al aangemeld op het platform van Get Driven. “Veel van onze klanten zijn ook echte ambassadeurs geworden. Get Driven is iets nieuws, dat vinden ze interessant. Maar vooral: ze ondervinden dat we ook echt een meerwaarde bieden”, vertelt Ghysels.

Die meerwaarde zit ’m in de gebruiksvriendelijkheid van het platform, de garantie dat er een chauffeur klaar staat op de afgesproken plek en de gewonnen uren. “Tijd is natuurlijk iets relatiefs. Iedereen hangt er een andere waarde aan vast. Maar voor iemand die zijn tijd als erg waardevol ziet, is die 20 euro per uur die hij aan Get Driven betaalt geen hoge kost”, vindt Ghysels.

Iedereen hangt er een andere waarde aan vast. Maar voor iemand die zijn tijd als erg waardevol ziet, is die 20 euro per uur die hij aan Get Driven betaalt geen hoge kost

“Onze klanten zijn bijvoorbeeld managers die op dezelfde dag van de ene naar de andere meeting moeten op verschillende locaties. Onze driver voert hen, zij zitten op hun gemak in hun eigen auto, moeten zich niet concentreren op het verkeer en bereiden ondertussen de volgende vergadering voor of maken achteraf een verslag. Met die manier van werken heb je op het einde van de dag echt wel een mooi aantal uren gewonnen.”

Ghysels begrijpt dat sommige mensen een drempel voelen om Get Driven te gebruiken. Ghysels: “We worden nog te vaak vereenzelvigd met het principe van privéchauffeurs en daar hangt al gauw de connotatie van ‘elitair’ of ‘hautain’ aan vast. Maar dat is dus niet ons concept.” Get Driven is een on demand platform. Dat wil zeggen dat een klant een driver reserveert voor de uren dat hij of zij die nodig heeft. “Veel van onze klanten organiseren hun afspraken buitenshuis op dezelfde dag en reserveren voor die ene dag in de week een driver”, zegt de CEO. “Dat is een heel efficiënte manier van werken.”

Hoge standaard

Van de drivers wordt trouwens verwacht dat ze aan een hoge standaard voldoen. “We zijn streng, want enkel zo kunnen we de kwaliteit garanderen waarvoor we staan”, zegt Ghysels vastberaden. De drivers zijn voornamelijk studenten die 21 jaar of ouder zijn. Ze ondergaan theoretische en praktische testen bij instructeurs van Get Driven. Goed en defensief kunnen rijden is niet voldoende. De drivers moeten zich ook houden aan duidelijke richtlijnen, moeten stipt op het aangegeven uur op de afspraak zijn en in strak in het pak verschijnen. “Kijk, ze rijden een klant in zijn of haar wagen naar een belangrijke afspraak of vervoeren die persoon tijdens een drukke dag. Uiteraard verwachten wij van hen alleen het beste.”

De drivers moeten zich ook houden aan duidelijke richtlijnen, moeten stipt op het aangegeven uur op de afspraak zijn en in strak in het pak verschijnen

De klanten geven na elke rit feedback. Als die niet goed is, dan wordt dat bij Get Driven meteen aangepakt. “Heel veel studenten hebben interesse in deze job. Dat geeft ons de luxe om streng te zijn en in het slechtste geval geen tweede kansen geven.” Klanten moeten volgens Ghysels ook niet vrezen dat een driver niet komt opdagen. “Op de meer dan 25.000 ritten die al zijn uitgevoerd, kunnen we het aantal no-shows op één hand tellen”, zegt hij. “Ik kan met trots zeggen dat we een betrouwbaar platform zijn.”

Innovatieve software

Achter het platform schuilt innovatieve software waar dagelijks hard aan gewerkt wordt. “We hebben net nog geïnvesteerd in nieuwe talenten voor ons IT-team. Het is de bedoeling om samen met hen ons platform naar een nog hoger niveau te brengen, zodat de ervaring voor onze klanten alleen maar beter wordt.”

Het platform is op veel vlakken geautomatiseerd — niet alleen voor, maar ook achter de schermen. Zo is er bijvoorbeeld een algoritme dat Ghysels en zijn werknemers waarschuwt wanneer het aantal klanten in een bepaalde regio sterk stijgt. “Op die manier kunnen we dat goed opvolgen en indien nodig ervoor zorgen dat er meer drivers zijn in die regio”, legt Ghysels uit. “We hebben een wachtlijst van meer dan 1.000 kandidaat-drivers, dus we kunnen heel snel nieuwe tests organiseren en extra mensen aannemen voor een bepaald gebied.” Zo wordt het platform in balans gehouden en is het aantal drivers evenredig met het aantal klanten.

Toekomstplannen

Ghysels legde in 2015 al de eerste stenen voor Get Driven. Twee jaar later richtte hij het bedrijf op, om uiteindelijk in 2018 volop in te zetten op de ontwikkeling van het platform en nog een jaar later live te gaan. En met succes: de jongeman sleepte op korte tijd in binnen- en buitenland meerdere prijzen in de wacht. “Het gaat inderdaad al heel goed, maar er is nog zoveel potentieel”, zegt Ghysels. “Op een paar jaar tijd hebben er zich al veel bedrijven op ons platform geregistreerd, maar er zijn nog veel die we kunnen overtuigen.”

Gunther Ghysels, CEO van Get Driven

Tegelijk richt Ghysels zijn pijlen ook op het buitenland. “Momenteel zijn we druk aan het werk om het platform te lanceren in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Dat is niet evident. Je moet uiteraard rekening houden met de lokale wetten, kijken wat er mogelijk is en of ons concept wel werkbaar is in dat land.”

2020 staat dus helemaal in het teken van groei bij Get Driven. De goede kwaliteit garanderen en zelfs verbeteren, blijft voor Ghysels de rode draad in het verhaal

2020 staat dus helemaal in het teken van groei bij Get Driven. De goede kwaliteit garanderen en zelfs verbeteren, blijft voor Ghysels de rode draad in het verhaal. “We hebben al een verregaand platform, maar het wordt alleen maar beter. Voor onze drivers en vooral voor het gemak van de klant.”

Ontdek het gemak van Get Driven en krijg via deze link één uur lang gratis een driver.

Koop jezelf tijd en reserveer eens een chauffeur: deze Kortrijkse start-up boomt bij ondernemers

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & Get Driven

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 82.044 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen luxemagazine uit. Inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers uit de meest uiteenlopende sectoren. Gratis verdeeld op de Belgische markt.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief