Lansweeper deed 6 aanwervingen via een content driven employer branding aanpak

Doelstelling

  1. In contact komen met digitale profielen en die overtuigen om bij Lansweeper aan de slag te gaan.
  2. Zich als aantrekkelijke werkgever te profileren binnen de IT-sector in België zonder al te veel toeters en bellen.
  3. De brand awareness vergroten zodat meer kandidaten zich aangetrokken voelen tot het bedrijf en hun way of working en hieruit minstens één aanwerving halen.

ONZE AANPAK & RESULTATEN

Content campagne

Ons team van experten zorgde voor unieke interviews en artikels die value bieden (aan de jobseekers) binnen de IT-sector. Daarnaast werd de content aangevuld met overtuigende vacatures geschreven vanuit employer branding standpunt.

Social campagne

Het artikel en de vacatures werden gepositioneerd in de markt via social media campagnes op Facebook en LinkedIn. Door de doelgroep te segmenteren en gebruik te maken van leadforms we extra profielen aantrekken.

Banner campagne

Visuele aandacht creëren was minstens even belangrijk om kandidaten aan te trekken. Daarom hebben we enkele weken gekozen voor bannering op de homepagina van Bloovi, werd de banner geïntegreerd in onze nieuwsbrief en kwam hij aan bod in de artikelen. Op deze manier werd de doelstelling op een visuele manier versterkt.

68.231

Views

2.502

Shares

1.660+

Kliks

7

Aanwervingen

Bloovi leverde ons het bewijs dat een verhaal beter aanslaat dan louter vacatures. Het onze werd verwoord in enkele professionele artikels die Bloovi vervolgens ontzettend succesvol wist te verspreiden via sociale media. Tijdens een eerste gesprek horen we vaak dat de artikels mensen hebben overtuigd om te solliciteren.

Maarten Saeys

Connecteer met 82.138 abonnees