De 5 kernwaarden die Drupal-webbureau Dropsolid succesvol maken

Bloovi Studio
Door Bloovi Studio
De 5 kernwaarden die Drupal-webbureau Dropsolid succesvol maken

Dominique De Cooman en Steven Pepermans startten hun webbureau Dropsolid zo’n drie jaar geleden. Hun visie: we geloven in Drupal en focussen 100% daarop. Vandaag is Dropsolid een bloeiend bureau waar Drupal-developers van alle slag aan hun trekken komen.

Start-upcultuur in 5 kernwaarden

Dropsolid telt vandaag zo’n vijftig werknemers; de gemiddelde leeftijd is rond de 24 jaar. Bekende klanten zijn o.a. KBC, Boerenbond en Fairtrade Belgium. En toch is de start-upsfeer nog helemaal intact. Marketing Manager Gilles De Geyter legt uit.

De Geyter: “We zijn zo snel gegroeid dankzij onze agile manier van werken, en we willen die dynamiek zeker behouden. Zo tekenden we onlangs een marketingcampagne op één dag uit. We houden zeker niet van ellenlang vergaderen.”

“Om onze manier van werken te bewaken werkten we vijf kernwaarden uit. Die vormen het DNA van Dropsolid:

  1. Challenge: iedereen mag elkaar ‘challengen’. Ervaren mensen dagen de juniors uit om hun beste werk te leveren. Maar omgekeerd hebben we ook graag dat jong talent, vanuit hun unieke perspectief, in vraag stelt wat de rest doet.
  2. Enjoy: werken bij Dropsolid is work hard, play hard. We doen regelmatig toffe teamactiviteiten en één vrijdagmiddag in de maand doen we een drink.
  3. Trust: je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid, als het resultaat er maar is.
  4. Grow: omdat we mensen graag zien evolueren. Iedereen die bij ons begint groeit als professional. Inhoudelijk en qua verantwoordelijkheden.
  5. Help: we geloven sterk in mentorschap. Juniors hebben bij ons intensief contact met ervaren mensen, die hen graag helpen als ze een vraag of probleem hebben.”

Leerschool voor junior developers

Dropsolid bedacht een speciale ‘Drupal-instapformule’, Cooldrops. Daarmee boren ze een nieuw klantensegment aan én creëerden ze de perfecte leerschool voor junior Drupal-developers.

De Geyter: “Het idee van Cooldrops is om Drupal op een laagdrempelige manier beschikbaar te maken voor kmo’s en kleine ondernemers. Ze krijgen een performante website die technisch minder ingewikkeld is dan wat we voor grote bedrijven bouwen. Onze meer junior developers kunnen zo perfect ‘real-life’ ervaring opdoen met bouwen in Drupal.”

“We helpen onze Cooldrops-klanten ook met online marketing. Voor wie ook in consultancy geïnteresseerd is, is Cooldrops dus ook meteen een kans om daarmee in aanraking te komen.”

Actief in de Drupalcommunity

Drupal ontstond in België en heeft hier ook levendige communities, waaronder de Nederlandstalige Drupalgemeenschap. Ook Dropsolid draagt daarin zijn steentje bij.

De Geyter: “Wij experimenteren volop met Drupal 8 (de laatste versie die in 2015 uitkwam, red.) en delen onze bevindingen zo veel mogelijk met developers in de community. Zo gaan we regelmatig spreken op evenementen binnen de community. In september gaan we ook naar DrupalCon in Dublin. Bovendien krijgen onze developers elke drie weken een namiddag om hun fantasie de vrij loop te laten en zelf iets in Drupal te bouwen.”

Uitbreiding naar Hasselt

Amper drie jaar na oprichting denkt Dropsolid al aan uitbreiding aan de andere kant van het land.

De Geyter: “We hebben al een tweede kantoor in Gent. Ondertussen overwegen we een nieuw kantoor in Hasselt te openen. Daarna gaan we internationaal. Het is onze missie om Drupal bekender te maken en verder in de markt te zetten.”

“Drupal-developers die graag nieuwe dingen proberen, die houden van een familiale, losse sfeer en die wel omkunnen met wat gezonde druk kunnen hun carrière bij ons een flinke boost geven!”

Bekijk hier de Dropsolid vacatures

Interesse in de branded content, white paper en advertising mogelijkheden op Bloovi?
Neem contact op met BLOOVI STUDIO.