In de 'earnings call' haalde Sheryl Sandberg de Facebook acties van Thomas Cook Belgium aan als een inspirerend succesverhaal op het vlak van Facebook Marketing. "In een dag bereikte Thomas Cook Belgium maar liefst 30 procent van de Belgische bevolking en behaalde de campagne een 'return on investment' (ROI) van 3.85. Resultaten zoals deze zorgen ervoor dat meer en meer marketeers zich aangetrokken voelen tot ons platform", aldus Sandberg.

Custom Audiences

"Om haar vakantie aanbod te promoten gebruikte Thomas Cook Facebook's custom audiences om zeer gericht berichten te tonen aan bestaande klanten, gebaseerd op bestemmingen waarin zij eerder interesse toonden. In een dag werd maar liefst 30 procent van de Belgische bevolking bereikt", aldus Sandberg.

De Facebook campagne, die Thomas Cook in januari 2014 uitrolde, heeft zo'n 3 miljoen mensen bereikt - 27% van de bevolking. Voor elke euro die Thomas Cook uitgaf op Facebook, kreeg het 3,85 euro terug. Een erg knap resultaat!

We love Facebook Ads

"At Thomas Cook, we love Facebook advertising. The very effective reach block format allows us to reach more people than an expensive TV ad or billboards. And the sophisticated targeting possibilities of Boosted Posts are every marketer’s dream," zegt Dominique Vanhove, Head of Digital Marketing, Thomas Cook Belgium. 

"Ons hoofddoel met Facebook Ads was om zoveel mogelijk sales te genereren," zegt Kim Leunen, de social media coordinator van Thomas Cook. "Dankzij Facebook kon een pak traffic gegenereerd worden naar onze website en konden we onze verkoop daardoor ook een flinke boost geven". 

Facebook maakte zelfs een speciale landing page om de acties van Thomas Cook in de kijker te zetten.

Goed bezig daar bij Thomas Cook!