Facebook heeft een record aan reclame-inkomsten geboekt in het voorbije kwartaal. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Zo kwamen de helft van de reclame-inkomsten uit mobiele ad-vertoningen. Een nieuwe milestone voor het bedrijf.

Omzetstijging van 63%

De omzet steeg maar liefst 63% naar 2,59 miljard dollar. Hiermee doorbreekt Facebook de verwachtingen van financieel analisten van Bloomberg. Deze hadden gedacht dat Facebook een omzet zou behalen van 2,35 miljard.

Mobiel

Facebook heeft in het laatste jaar meer manieren voor adverteerders gecreëerd om in contact te komen met (potentiële) klanten. Doordat mobiel in de lift zit, zitten ook steeds meer Facebook-gebruikers op de mobiele versie van het sociale netwerk.

Daardoor zijn de inkomsten van mobiele reclame inkomsten gestegen met 1,25 miljard dollar, wat 53% van de advertentieverkoop uitmaakt. Vorig jaar was dat nog 49% van de advertentieverkoop.

Beurs

Dankzij het nieuws kent Facebook een succes op de beurs. Zo steeg het aandeel al met 13% op de Duitse beurs.

„De investeringen die we gedaan hebben in onze mobiele producten zijn zichzelf nu aan het terugbetalen,” zegt David Ebersman Facebook’s CFO in een interview met Bloomberg. „Maar we zitten nog steeds in een beginfase,” klinkt het.

Hoe denk jij over de toekomst van Facebook Ads?