Hoe bereik je als adverteerder het goedkoopst 1000 mensen? Dat is een vraag die moz.com blogger Brian Carter zich stelde. Volgens zijn onderzoek blijkt Facebook de efficiëntste manier te zijn. „Elk bedrijf zou elke dag 1 dollar moeten inzetten op Facebook Ads om extra awareness te creëren,” stelt hij. Hier een overzicht van zijn bevindingen:

Bereik van Facebook Ads

Volgens Carter kan je met Facebook Ads hetzelfde bereik of meer halen als radio of televisie advertenties. Dat in om het even welk land. Net zoals Adwords kan je ook diepgaand gaan targetten en dat op verschillende criteria.

Volgens Carter’s berekening kost het gemiddeld 25 dollarcent om 1000 mensen te bereiken via Facebook. Wat 1 procent van de kost zou uitmaken om datzelfde te doen via televisie.

1 dollar per dag

"Als je 1 dollar per dag spendeert aan Facebooks ads, zullen 4000 mensen je opmerken die anders niet hadden geweten dat je bestond. Als jij dit principe wel toepast en je concurrenten niet, kan je er in jouw niche-markt er dus vrij snel uitspringen,” stelt Carter.

Zijn Facebook ads beter dan Adwords?

Volgens Carter is het nog steeds goed om in te zetten op Adwords, maar ben je beter af op Facebook als het gaat over awareness creëren.

"In my opinion, because of AdWords, many companies now underestimate the importance and value of awareness and mindshare. I drank the instant-ROI kool aid too; I was Mr. AdWords from 2004 until 2010. We still do it, but we also know its limits. It can harvest the low-hanging fruit and look good in terms of attribution, but it can't raise awareness affordably," schrijft Carter. 

Deel jij zijn mening?