Effectieve marketing content kan zorgen voor een boost in verkoop, meer omzet, betere effectiviteit in marketing en een sterkere band tussen marketing en sales. Kortom: de sales strategie is maar zo sterk als de content die de strategie ondersteunt. Hoe kan je dus zorgen voor sterke content die de sales strategie ondersteunt? Dat legt Showpad haarfijn uit in deze gratis whitepaper.
Logisch. Maar toch aartsmoeilijk.

Dat goeie content kan zorgen voor sloten leads klinkt logisch. Maar toch worstelen heel wat bedrijven met het creëren van effectieve content. Hoe komt dat eigenlijk? Meestal worstelen ze met onderstaande vragen:

  • Hoe kunnen we sterke marketing content bouwen die sales ondersteunt?
  • Hoe kan marketing inzicht krijgen op welke soort content zorgt voor het meeste aantal leads?

Veel bedrijven zijn overtuigd, maar zetten in op verkeerde content

Uit onderzoek van Forbes blijkt dat een pak B2B bedrijven tot 25% van hun budget spenderen aan content marketing. Toch vinden 50% van die B2B bedrijven dat hun aanpak nog niet effectief genoeg is en worstelen ze vooral met het feit dat ze content creatie nog niet genoeg onder de knie hebben.
Vaak wordt budget dus weggegooid aan ineffectieve strategieën omdat bedrijven niet beseffen wat de juiste content strategie precies is. Bovendien slagen ze er niet in om content te maken die hun sales-proces ondersteunt.

In onderstaande whitepaper vertelt Showpad, de Gentse start-up die zich in no-time ontwikkelde tot wereldwijde voorloper in sales software, hoe bedrijven de juiste contentstrategie kunnen bouwen die hun marketing én sales efforts versterken. Showpad legt uit welke uitdagen bedrijven tegenwoordig hebben rond content creatie, distributie en tracking en legt daarna uit hoe ze deze problemen kunnen oplossen met betere marketing en sales tot gevolg. Geïnteresseerd? De whitepaper kan je hier downloaden.

Download whitepaper