Op 28 mei 2015 is Hasselt voor één dag het mekka van marketing. Dankzij twee PXL-studenten die erin slaagden om o.a. de Amerikaanse marketing innovator Sasha Strauss te strikken voor een event in … een kerk! Strauss is een veelgevraagde spreker voor wereldmerken als Google en TEDx en spreekt binnenkort dus voor het eerst in België. Ondernemers als Wouter Torfs hebben alvast de meest zotte plannen om de beste plaatsen de bemachtigen.

Sasha Wie?

De organiserende studenten, Laurien Celis en Stijn Spaas, gingen op geen enkel vlak voor doorsnee. Dus ook niet bij de selectie van de sprekers voor hun event Marketing In Spiration.

Keynote speaker is niemand minder dan Sasha Strauss, CEO van Innovation Protocol uit Los Angeles. Zijn bedrijf verleent marketingadvies aan Google, Ebay, American Express, Disney, Microsoft, Adobe, PepsiCo en meer van dat kaliber. Pas als u zijn speaker fee googelt, beseft u hoe opmerkelijk de stunt van de twee 19-jarige studenten is.

Het hart van marketing is een goed idee

Ook Kevin Roberts, CEO Worldwide van Saatchi&Saatchi, een van de grootste advertising agencies ter wereld, is overtuigd. De studenten wisten zijn interesse voor hun event te wekken door hun directe maar ongewone aanpak. In die mate zelfs dat hij spontaan de moeite nam om een filmpje voor hen in te spreken. Roberts klinkt daarin bijzonder enthousiast: “Marketing In Spiration, there is nothing I believe in more!”.

Inspireren doet leren

“We geloven dat inspiratie niet alleen zorgt voor ideeën, maar ook voor zelfstandige educatie”, redeneren de initiatiefnemers. “Stuur marketeers dus niet op bijscholingen, trainingen en cursussen, maar inspireer hen en ze gaan zichzelf leren. Alle informatie van die cursussen is tenslotte beschikbaar op het web.”

Daarom nodigen zij marketeers en ondernemers op 28 mei aanstaande uit in de Sint-Catharinakerk te Hasselt. De link tussen marketeers en een kerk is overigens niet ver te zoeken. De kerk die vroeger zoveel mensen in beweging bracht, is dat niet de natte droom van elke marketeer?

Wouter Torfs wilt de beste plaats

Gezien de uniciteit van dit evenement zijn er heel wat ondernemers en marketeers die staan te springen voor een plaats in de MIS. Opmerkelijk is de stunt van Wouter Torfs (CEO schoenen Torfs). Hij overnacht de avond voordien in zijn camper voor de kerkdeur. Zo wilt hij de beste plaats in de kerk bemachtigen. Of hij dat te zot vindt? Helemaal niet zelfs. "Een spreker als Sasha Strauss die naar België komt is even uniek als de uitgave van een nieuwe iPhone", beweert Torfs.

Wouter Torfs over Marketing In Spiration! from Marketing In Spiration on Vimeo.

Wil je er donderdag bij zijn? Bloovi lezers die marketing inspiratie willen van deze top-sprekers krijgen een uitzonderlijke korting. Hier kan je ze claimen!