Fantastische content verdient aandacht, maar wanneer is die aandacht van jouw doelgroep optimaal? Weet jij wanneer een social media post het meer succes kent? Een onderzoek naar het beste tijdstip om content te sharen op Twitter, Facebook, Instagram, blogposts en mail brengt enkele verrassende resultaten naar boven.

Merken doen heel wat inspanningen tijdens de werkweek, maar uit deze analyse blijkt dat de social media posts het meeste succes kennen tijdens het weekend. Het vergt een hoge mate van flexibiliteit van de werknemers. Zijn ze bereid om ook in hun vrije tijd werk gerelateerde tweets en andere zaken te beantwoorden?

Feiten uit het onderzoek:

  • De meeste merken Tweeten vooral tijdens de werkweek en tijdens de kantooruren
  • Tweets krijgen gemiddeld de meeste retweets op zondag
  • Tweets krijgen het meeste retweets tussen 22u en 23u
  • De meeste merken plaatsen een blogpost online tijdens de werkweek en tijdens de kantooruren
  • Blogposts zijn succesvoller tijdens het week op vlak van social shares en views
  • Hoogste email opening rate cijfers heb je op woensdag en donderdag
  • Het best stuur je jouw mails uit tussen 14u en 15u
  • Facebook interacties zijn het hoogst tijdens het weekend
  • ...


Dit blijft natuurlijk wel heel sector en product afhankelijk. Is de communicatie B2B of B2C gericht? Wat is je soort product? Welke doelstelling heeft je communicatie? Testen is dus de boodschap.

Wat zijn jullie ervaringen?