“Zelfs bij Amazon, toch dé datagoeroe, zie ik nog heel veel marge voor verbetering op vlak van predictive analytics”
“Zelfs bij Amazon, toch dé datagoeroe, zie ik nog heel veel marge voor verbetering op vlak van predictive analytics”

Een kind gekregen? Promotie gemaakt op het werk? Uit de stad verhuisd? Stuk voor stuk triggers om een nieuwe wagen te kopen. Die aankoop is dan weer een trigger voor de aanschaf van winterbanden, fietsendragers of kinderzitjes. Bedrijven kunnen steeds accurater voorspellen wanneer consumenten een bepaalde aankoop plannen. Volgens Miquel Matthys, die voor Bisnode digitale advertentieproducten ontwikkelt, moeten ze die voorspellende data-analyses alleen nog vertalen naar slimmere marketingacties. “Hoe kleiner de kans dat je een groep consumenten kan converteren, hoe minder tijd en geld je er aan moet besteden. Het grote voordeel vandaag is dat het mathematisch mogelijk is om te voorspellen hoe groot die kans is. Zo kunnen adverteerders de perfecte gerichte campagne voeren, als echte scherpschutters.”

Data
  • 20 dec '18
  • 11
  • 3331
Connecteer met 82.730 abonnees