Als je als bedrijf op sociale media aanwezig wil zijn, moet je tegenwoordig ook op Google+ zitten. Zo kan je met Google+ tal van zaken doen die je bedrijf ten goede zullen komen. Een feature die in het oog springt zijn Hangouts. Zo gebruik je het optimaal:

Hangouts

Google+ biedt een groot voordeel met zijn hangouts. Via hangouts kan je gesprekken voeren met klanten door gebruik te maken van foto’s, video én kan je ook andere apps implementeren,... Aan de hand van onderstaande weetjes kan je als bedrijf al een groot verschil maken op Google+ met Hangouts. We sommen er alvast enkele voor jou op:

4 manieren om Hangouts te gebruiken:

  • Interviews: Om interessante content te creëren voor jouw doelpubliek kan je interviews opnemen met personen die interessant zijn voor jouw klanten. Dat kunnen beroemdheden zijn of experts in een bepaald vakgebied. Extra voordeel: deze personen hebben nog een mooi aantal eigen volgers. Als zij deze hangout dus zelf promoten, wordt je bereik nog eens extra vergroot.
  • Vraag en antwoord: vergeet FAQ’s, doe je Q&A’s nu via je hangouts. Extra voordeel: Je klanten krijgen een  persoonlijke aanpak en er kan nog verder geïnterageerd worden. Problemen kunnen hiermee sneller opgelost worden.
  • Productlaunch: als je een nieuw product gaat launchen is een hangout hier ideaal voor. Extra voordeel: Je hebt een publiek dat geïnteresseerd is in je product, je kan een demo geven, je kan onmiddellijk antwoorden op vragen,...
  • Educational seminars: Hangouts zijn ideaal voor tutorials en DIY’s. Tot nu toe kon je mensen al iets leren via video, en kon je die ook al op allerhande kanalen delen. Wat je niet kon, was tegelijkertijd interageren met deze personen. Extra voordeel: met de Google+ hangouts is dit nu wel mogelijk.

Het grootste voordeel van Google+ Hangouts voor je bedrijf is dat je enorm veel tijd en geld bespaart. Je moet uiteraard wel voor interessante content zorgen. Op zo een Google+ Hangout kunnen jij en 9 andere personen live in beeld komen voor een bepaald (zo groot als je maar wil) publiek.

Tot slot, enkele Google+ tips: 

  • varieer de content en de thema’s die je post
  • heb geen schrik om te experimenteren op Google+
  • gebruik een bepaalde stijl van afbeeldingen, en wijk hier niet teveel van af
  • zorg voor exclusieve content
  • focus op de kwaliteit van je afbeeldingen
  • focus op thema’s die je publiek interesseert
  • personaliseer je aanpak aan je publiek
  • wakker discussies aan met je content