Hoe maak je van jouw bedrijf een klikmagneet zonder ‘shady tactics’ zoals SEO-backlinks te gebruiken? Inc.com vroeg vijf bruikbare tips aan SEO-experts. Indien je van jouw (bedrijfs)website een klikkanon wil maken, moet je volgende tips zeker onthouden:

Maak een YouTube Video

Een YouTube video is op zich niets nieuws onder de zon. Toch kan een goede video en dito metatags en genoeg links die verwijzen naar jouw bedrijfs-website wonderen doen.

Indien je een klein budget hebt hoeft de video zelfs niet professioneel te ogen. Zo kan een interview met de founder al zeer goed werken om het aantal inkomende clicks naar jouw bedrijfspagina te doen stijgen.

Als jouw bedrijf over een groter budget beschikt dan kan je een video gaan maken van jouw nieuwe product. Dat geeft een boost om meer informatie te gaan opzoeken over jouw bedrijf wat resulteert in meer traffiek.

Bedenk een heldere mission-statement

Het moet voor de consument erg duidelijk zijn waarom jouw bedrijf bestaat en wat de jouw missie is. De beste manier om hen te overtuigen is door consistent te zijn in de manier waarop jouw bedrijf zichzelf online profileert gaande van jouw YouTube profiel, social media kanalen tot jouw eigen website.

Wees controversieel

Een andere strategie om zoveel mogelijk hits te halen is door controversieel uit te hoek te komen. Dat komt omdat mensen geneigd zijn om te klikken op onderwerpen die controversieel zijn en dus tegen de stroom in te zwemmen - wees dus anders dan jouw concurrenten als je bijvoorbeeld een blogpost publiceert of een persbericht uitstuurt.

Laat invloedrijke mensen jouw content delen

Er is geen betere manier om traffic te genereren dan wanneer invloedrijke mensen jouw content gaan delen. Natuurlijk zal je ervoor moeten zorgen dat deze mensen een connectie hebben met jouw business. Anders zou dit jouw geloofwaardigheid net kunnen ondermijnen in plaats van versterken.

Dubbelcheck of jouw website correct wordt ingelezen door zoekmachine-crawlers

Om te weten of een zoekmachine jouw website correct wordt ingelezen door de zoekmachine crawlers dubbelcheck je dat best even. Dat kan door je te registeren als webmaster bij de Google of Bing-webmaster tools. Deze tools tonen je exact waar het een mogelijk probleem zich zou bevinden.