Bedrijven moeten digital leadership tonen of worden irrelevant. Zo word je een leider:

Bedrijven moeten digital leadership tonen of worden irrelevant. Zo word je een leider:
Ook via Facebook houden we jou op de hoogte over everything digital. Volg ons nu!

maandag 18 april 2016

foto: shutterstock.com

Je kunt geen businessboek meer openslaan of je leest het. En de rapporten van Gartner en McKinsey bevestigen het: bedrijven moeten digital leadership tonen of ze worden irrelevant. Maar hoe word je een digitaal leider? Dat is waar de eerste Meteor Power Lunch ‘How to Win in Digital Business’ een antwoord op geeft.

Tijdens de eerste Meteor Power Lunch op woensdag 4 mei 2016 wordt tussen 10:00 en 13:00 uur stilgestaan bij drie zaken die nodig zijn voor ‘digital leadership’ om zo de toenemende digitalisering in je voordeel om te buigen: een Agile-attitude, technologie en teamwork.

Een must voor elke business executive, alleen is er slechts plaats voor twintig. Snel registreren is dus aangewezen. Voor elke deelnemer is er koffie, een lunch, een gratis exemplaar van het boek Een Digitaal Marketing Plan in 100 Dagen en drie inspirerende talks.

Agility als business strategie

Bert Van Wassenhove, auteur van Een Digitaal Marketing Plan in 100 Dagen, bijt het spits af met zijn talk ‘Agility as a Business Strategy’.

Het concept van Agile werken komt uit de IT, maar heeft ook zijn weg naar marketing en digitale communicatie gevonden. Van Wassenhove toont in zijn talk enkele van de onderliggende trends die Agile van brandstof voorzien en kijkt naar hun effect op business strategie.

Apps in het tijdperk van Facebook

Martijn Walraven praat je daarna bij over ‘Building Apps In the Era of Facebook, Uber, and Slack: A Guide for Digital Business Executives’.

De lat ligt hoog: van moderne business apps wordt verwacht dat ze qua gebruikservaring het niveau van giganten als Facebook en Uber halen. Om sneller van idee naar uitvoering te komen, is een ontwikkelomgeving nodig die je in mum van tijd kan uitvoeren en testen zodat je kunt reageren op publieke reacties. En Walraven toont aan dat je geen Facebook hoeft te zijn om met de laatste webtechnologieën een high-level app te ontwikkelen.

De kracht van Reactivity in de praktijk

In de talk ‘Reactivity as a digital business strategy’ presenteren Tim Govers en Thomas Goorden voorbeelden uit de dagelijkse praktijk, waarbij met de laatste moderne technologieën webapplicaties een antwoord bieden op problemen die bedrijven als meest prangend ervaren.

Door bijvoorbeeld het over en weer mailen van Excelsheets van verschillende filialen te vervangen door een webapplicatie, die direct een platform biedt voor nieuwe services, zoals dashboards.

Strategie en opportuniteiten in Digital Business

Digitale inkomsten gaan in elke sector cruciaal zijn. Zo heeft recent de digitale verkoop van muziek die van fysieke dragers overschreden. Die trend, waarbij het kopen van fysieke producten plaatsmaakt voor digitale aankopen zet zich voort: denk aan het kopen van de download voor een 3D-printer om een fysiek product zelf te printen.

Als business executive is het daarom belangrijk na te denken over hoe je daar in de komende jaren op wil inspelen en welke opportuniteiten daar liggen. De Meteor Power Lunch ‘How to Win in Digital Business’ helpt daar op een Agile manier over nadenken en laat zien welke ondersteuning de moderne technologieën van vandaag daarin al bieden.

  • Wat: Meteor Power Lunch: How to Win in Digital Business
  • Wanneer: 4 mei 2016 10:00 - 13:00
  • The House of Innovation Antwerpen, Duboisstraat 50 - 2060 Antwerpen
  • Meer info en registreren

Tags: .



Over Bloovi Redactie


Bloovi Redactie

News, Knowledge, Inspiration & More

Volg mij


Bekijk volledig profiel