Belgische E-Commerce Vakbeurs onthult line-up

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Belgische E-Commerce Vakbeurs onthult line-up

Op 1 en 2 december wordt E-COMMERCE 2014 in Kortrijk Xpo hét contactplatform voor oplossingen voor e-commerce. Kortrijk Xpo & UNIZO willen met deze beurs inspelen op de grote vraag voor informatie voor het opzetten van webshops & e-commerce, en het verder optimaliseren ervan. De line-up van het gratis event krijgt intussen vorm: 

90 Exposanten, 6 Productzones

Met 90 exposanten – zowel toonaangevende marktleiders als kleinere dynamische bedrijven – kan E-COMMERCE alvast vanaf deze 1e editie een mooi exposantenaanbod voorstellen. De beursvloer wordt opgedeeld in 6 productzones (Webshop Development, Pay Systems, Online Marketing, Logistics, Services en Advice & Consultancy). Zo kunnen bestaande e-tailers gericht de beurs bezoeken en kunnen ondernemers/retailers/winkeliers - die e-commerce in hun bestaande business willen integreren - en starters zich perfect oriënteren op de beursvloer en in de materie.

Sprekers Line-up

Het seminarprogramma spreekt tot de verbeelding. E-COMMERCE 2014 brengt een knappe line-up van sprekers van zowel bekende als minder bekende webshops die hun verhaal brengen: hun problemen, oplossingen en uitdagingen naar de toekomst. Zo leert de bezoeker van enkele van de best practices uit de sector.  Met verder trendpresentaties, seminars, technische pitches,… is inspiratie voor B2B en B2C verzekerd!

Niet alleen kan de bezoeker de strategie ontdekken van enkele klinkende namen in de e-commerce wereld, zoals Bol.com, Coolblue, Thomas Cook of Vente-Exclusive. Ook kleinere, soms minder bekende webshops brengen hun boeiende en inspirerende verhaal over strategie, succesvolle marketing, logistiek en retours, online sales in combinatie met offline winkelpunten, omnichannel,...

Anderzijds komen bedrijven zoals Jules Destrooper, Lamett, Stoneasy,… getuigen over hun positionering en aanpak om aan hun vertrouwde, bestaande business een online verhaal te koppelen. 

Er zijn ook enkele technische sessies die bepaalde thema’s uitdiepen, zoals: conversie optimalisatie, sales funnel optimalisatie door remarketing en retargeting, juridische aspecten van een webshop, ….

Daarnaast zijn er enkele unieke inspirerende sessies.

  • Peter Van Hende, trendwatcher & branding specialist van Trendspot / Proximus geeft aan hoe trends van hypes kunnen onderscheiden worden: waardevolle info om te bepalen op welke trends je moet inspelen en welke hypes je best aan je laat voorbijgaan!
  • Annik Vandendriessche van Google toont het online consumentengedrag invloed heeft op zowel online als offline verkoop. 

  • Tom Dupon van Conversics brengt de resultaten van Online Mystery Shopping in België, wat webshops een unieke tool biedt voor een benchmark. 

U bezoekt E-COMMERCE 2014 gratis, mits online voorregistratie via de website met code 746234. Voor het volledige programma met meer informatie over elke sessie: www.ecommercexpo.be