Instagram is volop bezig met de uitrol van caroussel ads: een nieuwe manier van adverteren op het sociale netwerk. In de komende dagen zullen steeds van deze advertenties te zien zijn op het sociale netwerk. De Ads tonen verschillende beelden via een foto-caroussel met de mogelijkheid om een CTA te plaatsen naar een externe website. Dit is groot nieuws voor webshop eigenaars, die op deze manier meer conversies kunnen aanboren.

Storytelling via Instagram

Instagram wil merken de kans bieden om zich in de kijker te zetten via speciale advertentieformaten. Met de nieuwe "Carousel Ads" kunnen merken verschillende foto's tegelijk delen én ook een CTA plaatsen die verwijst naar hun website. In bovenstaand filmpje zie je hoe dat precies zou werken.

Call To Action

Volgens Instagram zou dit vooral interessant zijn voor fashion-merken die op die manier meerdere looks kunnen tonen van één product. Ook een autofabrikant zou er een wagen in de kijker kunnen zetten. Daarnaast zou het ook mogelijk zijn om in enkele stappen uit te leggen hoe je een bepaald gerecht maakt... 

Momenteel is Instagram nog volop bezig met het uitrollen van deze ads. In de komende dagen zouden ze echter meer en meer zichtbaar moeten zijn. Momenteel test Instagram nog volop om te weten welke ads het best presteren op haar netwerk. 

bron: blog.instagram.com