Coolblue wint zilver op de Global E-commerce Summit

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Coolblue wint zilver op de Global E-commerce Summit

Online retailer Coolblue kaapte gisteravond zilver weg op de Global E-commerce Summit  in de categorie ‘meest ondernemende webwinkel van Europa’. De snelgroeiende onderneming telt ondertussen al meer dan 250 gespecialiseerde webwinkels in België en Nederland en opende in januari nog een winkelpunt in Lochristi. Dit jaar alleen komen er 100 webwinkels bij.

 

Beste webwinkel van Nederland, 2de meest ondernemende in Europa

Coolblue mocht als winnaar van ‘de beste webwinkel van Nederland’ meedingen naar de prijzen op de Global E-commerce Summit in Barcelona. De onderneming liet enkel het Franse “Vestiaire Collective” voorgaan als meest ondernemende webwinkel van Europa.

"Natuurlijk vinden we het mooi om in de top van Europa mee te spelen," vertelt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. “We hebben hier met meer dan 500 Coolblue’ers hard aan gewerkt. Uit de reacties van onze klanten en onze NPS (Net Promotor Score – aanbevelingsintentie) van 62, merken we dat mensen ons werk waarderen. Het is mooi om te zien dat internationale vakgenoten dit ook vinden.”

Investeringen in logistiek werpen hun vruchten af

De onderneming investeerde het afgelopen jaar fors in nieuwe leveringsmogelijkheden. De gewone Coolblue-belofte ‘vandaag besteld, morgen gratis in huis’, werd uitgebreid tot 23.59 uur. En voor wie dat allemaal nog niet snel genoeg gaat introduceerde het bedrijf ‘Coolblue VandaagNog®’ . Met deze dienst wordt jouw pakje, indien besteld voor 15u, nog dezelfde avond – tegen een meerkost - thuis geleverd. “We willen niet dat klanten ‘zomaar’ tevreden zijn, maar net een stapje verder gaan. Dat noemen we ‘verwonderen’,” licht Bruyns verder toe.