Vorige week was EmailGarage aanwezig op Europa’s grootste email conferentie, de Email Expo in Frankfurt. Email experts zoals Dela Quist, Michael Leander en Dave Chaffey gaven er hun inzichten over de toekomst van email marketing.

Sterke ROI

“Het meest opvallende is de forse heropleving van email in de digital marketing mix” vertelt Tim Karpisek, business development manager bij EmailGarage. “De grootste drijfveer blijft de sterke ROI die email genereert. Attributiemodellen evolueren snel waardoor marketeers een beter zicht krijgen op de return per kanaal. Deze inzichten worden steeds toegankelijker voor merken, en marketeers herontdekken de hoge bijdrage van email aan de totale conversie.”

Strategisch kanaal

“De afgelopen jaren had e-mail al te vaak een technische stempel op zich. In de landen rondom ons is die kentering ondertussen ingezet. Daar wordt email beschouwd als een strategisch kanaal die vaak de centrale lijn is door de online strategie. In België is deze ommekeer stelselmatig begonnen. Terwijl vroeger vaak de emailcampagne centraal stond, begint nu het strategisch email programma centraal te staan.” Aldus Tim Karpisek.

Voor zij die er niet konden bijzijn in Frankfurt, heeft EmailGarage de 10 belangrijkste inzichten van de Email Expo op een rijtje gezet in een handige infographic.