Deze geniale marketingactie toont hoe kinderlijk gemakkelijk hacken is:

Deze geniale marketingactie toont hoe kinderlijk gemakkelijk hacken is:
Ook via Facebook houden we jou op de hoogte over everything digital. Volg ons nu!

donderdag 20 oktober 2016

Cybercriminaliteit, ongetwijfeld een hot topic deze dagen. Toch zijn veel kmo’s zich niet bewust van de gevaren. Nochtans zijn kmo's een geliefd doelwit, want maar liefst 43% van alle cyberaanvallen in 2015 was gericht tegen kmo’s. AXA wil nu kmo’s wakker schudden met deze grappige actie. 

Vaker slachtoffer dan ze zelf denken

Vaak zijn de fysieke bedrijven goed beschermd tegen criminaliteit, maar online blijven de deuren wagenwijd openstaan. Te veel kmo’s denken dat hackers alleen maar toeslaan bij grote bedrijven of de overheid. Maar net omdat hun beveiliging zo gering is, vormen ze een gewild slachtoffer.

"Ik denk dat hij echt verrast gaat zijn"

Om ondernemers met de feiten te confronteren, huurde AXA twee online veiligheidsexperten in en organiseerde een zogezegde computeropleiding voor kinderen.

Alle kinderen hadden elk minstens één ouder met een klein bedrijf. De kinderen leerden hoe ze de website van hun ouders konden manipuleren. De nietsvermoedende ouders werden daarop uitgenodigd voor een “toonmoment”, waarop de kinderen enthousiast demonstreerden wat ze hadden geleerd. Hoe hun ouders daar op reageerden, kan je hier bekijken:

 

Ben jij als kmo goed beveiligd tegen cybercriminaliteit? 

Tags: , , , .



Over Bloovi Redactie


Bloovi Redactie

News, Knowledge, Inspiration & More

Volg mij


Bekijk volledig profiel