Een tijdje geleden was er WebTomorrow. De conferentie met 1300 deelnemers was op die manier de grootste in onze sector, en daar waren we trots op. Ondertussen zijn we bezig met het Google Analytics User Conference event. Een kleinschaliger event waar de Google Analytics gebruiker centraal staat, maar zowel voor de bezoekers als ons voor ons als organisator, een geweldig straf event. Pieter en Olivier zijn bij Bloovi bezig aan dit event, dit zijn hun favoriete sessies:

Olivier: De nieuwste features (en dit jaar met groot nieuws) vanop de eerste rij meekrijgen is hét spannendste van de dag.


Internationale sprekers van Google delen jaarlijks nieuwe updates, en dit jaar gaan ze met iets heel straf afkomen. We mogen daar nog niet veel over zeggen natuurlijk, maar er zitten enkele grote veranderingen in Google Analytics aan te komen. Dan is het uiteraard handig om vanop de eerste rij de nieuwste features te leren kennen. Zo ontdek je als eerste hoe je alles moet instellen en wat je ermee kan doen. De Google sprekers staan dit jaar echt op scherp en gaan niet teleur stellen. Hier kijk ik echt naar uit, want dit gaat veel mensen helpen.

Naast de lancering van deze updates brengen de google sprekers ook meer uitleg over Google Analytics 360 suite. Zij gaan voor het eerst in België cijfers en strategieën delen hierover.

 

Pieter: Het kostte ons zowat 3 jaar om Simo Ahava tot in België te krijgen. Die kerel kan je niet missen als je met Google Analytics bezig bent. Iedere gebruiker kan van hem bijleren.
 

Simo Ahava is senior data advocate bij Fins creatief techbedrijf Reaktor. In onze sector wordt hij ook wel vaker de rockstar van de Google Analytics goeroes genoemd. Daarnaast tourt hij regelmatig de wereld rond om op conferenties te spreken over de kwaliteit en verzameling van data en web analytics. En op 25 augustus 2016 komt hij ook naar Bloovi’s GAUC! Sterker zelfs, hij brengt er twee sessies. En naar beide workshops kijk ik geweldig uit:

  • Measuring the ROI of your content marketing
  • How to engage your internal organisation for GA measurement

 

Wat mag je verder nog verwachten van de Google Analytics User Conference?

Met 25 sprekers op de lijst is er voor ieder wat wils. Feit is dat deze conferentie georganiseerd wordt voor mensen die niet meer de eerste stappen aan het zetten zijn met Google Analytics. Met de 20-tal sessies komen er verschillende topics ter sprake.

Bij het ene topic kan je al expert zijn en wil je jou nog verbeteren of inspiratie opdoen hoe anderen het doen. In een ander topic sta je misschien minder ver en wil je nieuwe kennis op doen om er beter in te worden.

  • De insteek: de conferentie brengt de nieuwste strategieën op een praktische manier om Google Analytics gebruikers nieuwe en waardevolle inzichten mee te geven naar huis. 

  • De sprekers: Google België nodigt de partners uit met een GACP label. Dit label wordt toegekend aan dienstenleveranciers waarvan hun Google Analytics expertise hoog aangeschreven staat. Daarnaast selecteren we cases, bedrijven en analisten die een inspirerend en waardevol verhaal brengen. (Handig lijstje van alle GAUC sprekers)
  • Het doel: Je zal de ROI van al je online campagnes een extra boost geven dankzij de nieuwe inzichten. Dankzij het delen van methodes en nieuwe features van Google Analytics ga je meer uit deze tool halen!


Belgische primeur: een diepere blik op de Google Analytics 360 Suite

In maart lanceerde Google haar Google Analytics 360 Suite, een oplossing voor data en marketing analytics. Het ding weet Business Intelligence producten - waaronder Google Tag Manager en Analytics - naadloos met elkaar te integreren.

De internationale Google sprekers zullen voor het eerst op Belgische bodem een diepere blik werpen op deze tool. Iets wat je dus niet mag missen. Zij brengen voorbeelden, cases en strategieën die jouw manier van werken nog verbeteren. 
 

Ook mensen die niet achter de knoppen zitten kunnen hier heel wat bijleren

Als manager, teamlead, maketeer... zit je niet voortdurend achter ‘achter de knoppen’ om Google Analytics in te stellen. Maar samen met jouw Google Analytics expert onderneem je wel acties om analyses te maken. Dan is het ook voor jou interessant om naar GAUC te komen.


Tijdens deze GAUC dag zijn er een 20-tal sessies, met verschillende topics. Het is ook voor jou een must om deze tool beter te begrijpen en samen met jouw expert af te zakken naar deze conferentie die Google en Bloovi samenstellen om elkaar beter te begrijpen en inspiratie op te doen. Bekijk hier het volledige programma en bereid je dag alvast voor.


Betalen met KMO portefeuille

Bloovi is erkend met het kwaliteitslabel van Qfor voor de pijler opleidingen. Hierdoor kan Bloovi opleidingen aanbieden via KMO portefeuille. Als bedrijf kan je hiermee 50% van het opleidingsbedrag gesubsidieerd krijgen.


Praktisch