Google en Bloovi Me willen 2000 Belgische studenten een job bezorgen. Dit zijn de plannen:

Google en Bloovi Me willen 2000 Belgische studenten een job bezorgen. Dit zijn de plannen:
Volg Bloovi ook op Twitter!

donderdag 9 juni 2016

Vorig jaar lanceerde Bloovi Me een pilootproject samen met Google, om de toestroom van digitale marketeers in België te verhogen. En het was een gigantisch succes! De Digital Masters Academy biedt aan studenten een kennis- en praktijkgericht leertraject dat hen klaarstoomt voor de digitale werkomgeving. Concreet: Studenten krijgen een opleiding, halen hun certificaten en kunnen daarna aan de slag als jobstudent Digitale Marketing.

2000 Studenten klaarstomen voor een job

Het doel van de Digital Masters Academy? Aan de hand van een kennis- én praktijkgerichte opleiding 2.000 studenten coachen om aan de slag te gaan in de digitale sector. Die kaap lijkt een stap dichterbij te komen, want ook vanaf volgend academiejaar zet het traject zich verder. Bloovi Me zit namelijk in volle voorbereiding voor de 2de editie, de ambitie is om 2000 studenten vanuit heel België klaar te stomen voor een job in de digitale sector. 

Eerst digitale kuur bij Google, nadien een job

Voor de Digital Masters Academy heeft Google een exclusief lessenpakket op poten gezet. Ook krijgt iedere student de kans om niet minder dan 3 Google certificaten te behalen, om vervolgens deel te nemen aan de Google Online Marketing Challenge. Het traject eindigt met een job als werkstudent op een digitaal project.

“Het is vooral de combinatie van de theorie én de praktijk die de Digital Masters Academy interessant maakt. Alles wat je leerde in de lessen, pas je meteen toe op de werkvloer,” laat studente Caroline Degelin weten.

Camille Meert van Bloovi Me licht toe: “Bedrijven kunnen een pool van digitale talenten inschakelen, die ze meteen kunnen inzetten op de werkvloer. Naast de vereiste doorgedreven kennis over everything digital willen bedrijven vooral kandidaten die al een eerste professionele ervaring hebben gehad.”

"De kennis die deze studenten hebben verworven bij de Google Digital Masters Academy, is actueel, vers en gebruiksklaar.”

Kennis meteen omzetten tot concrete resultaten 

BBDO, een advertising agentschap dat een Google Digital Masters Academy studente in dienst nam, beaamt dat. Wouter Has, Digital Project Director:

“Het lessen- en stagepakket van Google Digital Masters Academy sluit helemaal aan op de vaardigheden waar we naar op zoek zijn. Je ziet dat de studenten er dingen aanleren die ze meteen kunnen omzetten naar concrete resultaten. Akkoord, er zijn op zich wel gekwalificeerde werknemers bij andere bedrijven die voldoende kaas hebben gegeten van de Google tools. Maar de kennis die deze studenten hebben verworven bij de Google Digital Masters Academy, is actueel, vers en gebruiksklaar.”

Wil je als bedrijf ook een student tewerkstellen? Meld je hier aan voor de tweede editie van de Digital Masters Academy! Studenten kunnen hier terecht om op de hoogte te blijven over de nieuwe editie van de Academy.

Tags: , , .



Over Camille Meert


Camille Meert

Camille Meert is partner en HR Consultant bij Bloovi Me, hét HR-bedrijf voor de internet sector. Ze ondersteunt bedrijven in hun zoektocht naar de beste passende werknemers voor de uitbouw van hun digital strategieën.

Volg mij


Bekijk volledig profiel