Google Zeitgeist 2012 - De populairste zoekopdrachten in België

Google Zeitgeist 2012 - De populairste zoekopdrachten in België
Volg Bloovi ook op Twitter!

donderdag 13 december 2012

Zoals elk jaar heeft Google opnieuw een overzicht gepubliceerd van de meest gebruikte zoektermen wereldwijd. Zeitgeist noemen ze dit. Ook de lijst met meest populaire zoekopdrachten voor België staan daarin opgesomt. Een overzicht.

Hoe ging Google tewerk?

Google heeft een verzameling onderzocht van meer dan een biljoen zoekopdrachten die mensen het afgelopen jaar hebben ingevoerd in Google Search. Ze hebben gegevens uit verschillende bronnen gebruikt, waaronder Google Trends en hun eigen databaseprogramma's. Spam en dubbele zoekopdrachten werden uit de resultaten gefilterd om zo lijsten samen te stellen die de trend van 2012 het beste weergeven.

Dit jaaroverzicht wordt Google Zeitgeist genoemd en bevat slechts een paar voorbeelden van interessante zoekopdrachten en zoektrends van het afgelopen jaar. Je kan zelf ook op onderzoek gaan en dus verder kijken dan wat je op deze Zeitgeist lijst kan zien. Ontdek Google Trends.

Welke zijn de meest gezochte zoektermen?

We zouden hier een een opsomming kunnen maken met de top 10 per categorie, maar dan zouden we in herhaling vallen. Beter is om de de volledige Zeitgeist lijst zelf ‘s rustig te bekijken. Zie http://www.google.be/zeitgeist/2012/#belgium

Je kan op de site ook andere landen selecteren en die lijsten bekijken. We merken trouwens op dat andere landen hun lijst veel langer is. Kijk maar bv. naar de lijst in Nederland.Die Zeitgeist lijst bevat lijsten met 26 verschillende rubrieken t.o.v. slechts de helft in België met 13 verschillende rubrieken.

En de lijst van de US heeft dan nog ‘s verschillende subpagina's met in totaal bijna 100 verschillende rubrieken.

----
Vond je dit artikel waardevol?
Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.Volg je @bloovi al op Twitter?

Tags: , , , .



Over Marnik D'Hoore


Marnik D'Hoore

Marnik is een gepassioneerd ondernemer. Hij is founding CEO van Bloovi en Bloovi Me.

Hij focust zich op eigen business ideeën waarin hij sterk gelooft om daar een bedrijf met toekomst rond uit te bouwen. In een vorige carrière was hij oprichter van bSeen -en na de fusie met Netlash- mede oprichter van web agency Wijs (Gent).  Marnik spreekt regelmatig omtrent ondernemerschap.

Volg mij


Bekijk volledig profiel