IKEA steelt opnieuw de aandacht via een slimme PR-actie

Thomas Van den Elzen
Door Thomas Van den Elzen Innoveren
IKEA steelt opnieuw de aandacht via een slimme PR-actie

IKEA blijft succesvolle marketingacties aan elkaar rijgen. Zo was er eerst de creatieve website op Instagram én een geniale Apple-remake rond de IKEA-catalogus. Nu komt IKEA terug creatief uit de hoek met een succesvolle PR-stunt voor de opening van een nieuw filiaal. De actie was een groot succes. En dat met een, op het eerste gezicht, simpele PR-actie. Hier hoe IKEA het aanpakte: 

Creatieve Uitnodiging

149 journalisten kregen een wel erg creatieve uitnodiging voor de opening van een nieuwe IKEA filiaal in du bus. Het marketingbureau I TO NIJE SVE! gaf journalisten alvast een voorsmaakje aan de hand van een IKEA-kijkdoos. Een schot in de roos zo bleek:

IKEA Sneak peek from I TO NIJE SVE! on Vimeo.