Hoe kom je tot een goede E-mail Nieuwsbrief? Het Proces

Hoe kom je tot een goede E-mail Nieuwsbrief? Het Proces
Volg Bloovi ook op Twitter!

maandag 27 augustus 2012

Herken je het gevoel? Het is inmiddels 17.00 uur en je e-mail nieuwsbrief is nog steeds niet klaar. De nieuwsbrief móet de volgende dag verzonden worden. Je weet op dat moment al dat de nieuwsbrief niet zonder fouten de deur uit zal gaan. En dat is zonde!

Je kunt dit probleem oplossen door het maken van je nieuwsbrief als een proces te zien. In dit artikel geven we je tips hoe je het maken van een nieuwsbrief in goede banen kunt leiden. Wil je liever de kennisbundel lezen waar we alle stappen uitgebreid hebben geschreven? Download dan de gratis kennisbundel "E-mail marketingproces".

Stappenplan

Het verzenden van een nieuwsbrief kan een behoorlijke klus zijn. Maak de nieuwsbrief daarom altijd aan de hand van een vast proces. Op deze manier voorkom je fouten en stress situaties op het laatste moment. Voordat je met de nieuwsbrief begint, is het dus handig om alles alvast op een rijtje te hebben.

  • Stel eerst een thema en doel vast.
  • Plan vervolgens alle te maken stappen in detail. Wanneer moet wat af zijn en wie moet de taak uitvoeren?
  • Vervolgens start je met het ontwikkelen van content (visuals en tekst).
  • Pas als al je content af is, start je met het vullen van je e-mail nieuwsbrieftemplate.
  • Laat de nieuwsbrief altijd uitvoerig testen voordat je het verzendt.
  • Doe een splittest om erachter te komen waar je relaties het beste op reageren.
  • Verstuur vervolgens de winnende nieuwsbrief naar je resterende e-mail bestand.
  • Is de mailing verzonden? Analyseer dat één á twee weken daarna of je daadwerkelijk je doel hebt behaald.

Kennisbundel "E-mail marketingproces"

Bovenstaande stappen hebben we uitgebreid beschreven in onze gratis kennisbundel "E-mail marketingproces". Met deze bundel begeleiden we je door het e-mail marketingproces. Theorie, cijfers, ervaringen, meningen: dit alles in één document. Zo hopen we jou als marketeer te inspireren en te motiveren het beste uit e-mail marketing te halen. Heel veel succes met het toepassen van de kennis!

Meer informatie?

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel of de kennisbundel? Laat het ons weten! We beantwoorden je vragen graag. Wil je zelf een e-mail nieuwsbrief opstellen en versturen, maar is je nog niet helemaal duidelijk hoe? Ook hier kunnen wij je mee helpen! Bel +3179 – 363 70 60 of mail naar info@blinker.nl.

-- --

Vond je dit artikel waardevol? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi

Tags: , , , .



Over Tatiana Bekker


Tatiana Bekker

Communicatie Coördinator bij Blinker. Blinker is een e-mail marketing service provider en helpt organisaties om e-mail marketing succesvol in te zetten.

Volg mij


Bekijk volledig profiel