Instagram heeft het design van haar logo en apps veranderd. Het logo is nu veelkleurig, de app is zwartwit en beschikt nu over een zogenaamd flat design. Ook de andere apps in de Instagram-familie ondergingen die metamorfose. 

Compleet nieuwe look

Het nieuwe Instagram-design met zwartwitte-kleuren werd al eerder beperkt getest en werd vandaag via een app-update uitgerold voor alle Android- en iOS-gebruikers. Instagram wisselt de typische blauwe balken boven voor een geheel wit design, met zwarte knoppen.

Gebruikers moeilijk met verandering

Gisteren kreeg de vernieuwing enkele klappen te verduren van verontwaardigde gebruikers. Cole Rise, Instagram's voormalige designer die achter het vorige logo zat, gelooft dat de buitenwereld gewoon nog moet wennen aan het nieuwe Instagram-jasje. "Denk eens aan het redesign van Uber," vertelt hij aan Mashable. "Iedereen begon te flippen, maar ze zijn er vlug aan gewend geraakt.

80 miljoen foto's per dag

Tegenwoordig worden er meer dan 80 miljoen foto's en video's gepost via Instagram. Een flink volume voor een app van amper 5 jaar oud. Om de inbreng van de community te vieren lanceerde Instagram onderstaande video: 

Meer info: blog.instagram.com