Jaswig Co Founder: “Ons doel? Niet zomaar een standing desk, maar een stukje schoonheid in je woonkamer”

Jaswig Co Founder: “Ons doel? Niet zomaar een standing desk, maar een stukje schoonheid in je woonkamer”
Volg Bloovi ook op Twitter!

dinsdag 26 januari 2016

Foto: Jaswig co-founder Sam Rieder

Ecologie, staand werken en ondernemerschap komen in een gezellig Gents appartementje samen, wanneer ik Jaswig co founder Samuel Rieder ontmoet. 26, succesvolle Kickstarter campagne achter de rug, vol van passie om mensen gezonder door het leven te laten gaan.

Het verhaal achter Jaswig

Ik onmoette Samuel om te praten over het succes van Jaswig, de toekomstige uitdagingen en polste naar het verhaal waarom Jaswig met een standing desk op de proppen kwam:

“Een paar mensen uit onze vriendengroep kreeg last van rug- en nekklachten, aangezien ze tijdens het werk constant in een stoel zaten. We onderzochten de mogelijkheden voor staande bureau’s en van daaruit ontstond het idee achter Jaswig,” vertelt Samuel Rieder.

“Samen met een Belgische producent uit Aalst bieden wij verschillende maten van staande bureau’s aan, voor jong en oud. Na een succesvolle Kickstarter campagne, waar we meer dan 68.000 euro ophaalden, konden we in het tweede deel van 2015 effectief van start gaan,” zegt Rieder nog.

“Die Kickstarter-campagne was ook een leuke ervaring: ineens bevonden we ons in een storm van media-aandacht, wat uiteraard wel leuk was. We probeerden er een sexy verhaal van te maken en, wel, dat lukte.”

Ondernemen op jonge leeftijd

“Ik zie mezelf niet echt als een ondernemer, al zou ik mezelf wel beschrijven als iemand die graag bezig is. Ik denk vooral graag na over ideeën in een kritische sfeer, om die dan ook effectief uit te voeren,” vertelt Samuel Rieder.

Jaswig is niet het eerste ondernemersavontuur van Rieder. Zo speelde hij ook een rol bij een andere ecologische startup uit het Gentse: BubblePost. “Op het moment dat externe investeerders in het verhaal stapten, verkocht ik mijn aandeel in BubblePost. Investeerders vinden het niet leuk als er teveel aandeelhouders zijn die niet zo actief zijn, aangezien ik me toen op mijn studies richtte.”

Bubble Post, dat in de zomer van 2015 2,35 miljoen euro ophaalde bij investeerders, speelt ook een rol in het succes van Jaswig. Zo treedt het op als logistieke partner om Jaswigs op tijd ter bestemming te krijgen. Ondertussen leverde Jaswig haar eerste producten bij klanten over Europa. “We ontvangen positieve feedback en werken nu hard verder aan upgrades voor ons product.”

Meer weten over het verhaal achter Jaswig? Beluister dan zeker het interview met Samuel Rieder via iTunes of onderstaande stream. Meer interviews met Belgische ondernemers kan je vinden op kapiteinkobe.be.

Tags: , , .



Over Kobe Van Reppelen


Kobe Van Reppelen

Digitaal straatartiest @ Kapitein Kobe

Volg mij


Bekijk volledig profiel