LinkedIn gaat net als Facebook en Twitter gesponsorde updates toelaten op haar platform. Deze nieuwe vorm van adverteren zorgt ervoor dat bedrijven vanaf nu elke LinkedIn-gebruiker kunnen targeten.

Groter bereik 

Bedrijven kunnen hiermee een breder publiek aanspreken, zo zullen ook niet-volgers van het bedrijf gesponsorde berichten voorgeschoteld krijgen. Hierdoor is het advertentie-bereik voor bedrijven aanzienlijk verbreed tot 200 miljoen LinkedIn-leden.

Logische stap

Aangezien het steeds groeiende aantal LinkedIn-bedrijvenprofielen is dit een logische stap in het advertentiebeleid van LinkedIn. Zo zijn er momenteel al meer dan 3 miljoen bedrijfspagina’s aangemaakt. Een voorbeeld een gesponsorde post kan je hieronder bekijken:

“We zien dat marketeers veel hebben ingezet op content om hun (potentiële) klanten via LinkedIn beter te informeren & inspireren. Maar soms is dat niet genoeg om een breed bereik te krijgen, om te zorgen voor extra bereik hebben we gesponsorde updates in het leven geroepen,” zegt David Hahn, de Vice President Product Management bij LinkedIn.

Segmentatie-opties

De criteria waarop je deze gesponsorde berichten kan segmenteren zijn de volgende: leeftijd, vaardigheden, lidmaatschap van een bepaalde groep of geslacht. Adverteerders kunnen kiezen voor een cost per click of cost per 1000 impressies.

Deze advertentie-vorm zal trouwens verschijnen op de desktop versie van LinkedIn, en zal ook te zien zijn op de mobiele- app en website. LinkedIn haalde in het eerste kwartaal van 2013 al zo’n 325 miljoen dollar binnen via advertenties, een groei van 72% in vergelijking met vorig jaar.

Facebook & Twitter achterna

Met deze Sponsored Updates gaat LinkedIn haar twee concurrenten, Facebook & Twitter, achterna. Zo lanceerde Twitter ‘Promoted Tweets’ in 2010 en introduceerde Facebook ‘Sponsored Stories’ & ‘Suggested Posts’ met hetzelfde doel; boodschappen van bedrijven een breder bereik geven.

Wat denk jij van deze ontwikkeling? Vervelend voor de gebuiker? Handig voor bedrijven?

 

Google