Overtuig je website bezoeker in 8 seconden. 4 Tips:

Overtuig je website bezoeker in 8 seconden. 4 Tips:
Volg Bloovi ook op Twitter!

dinsdag 31 maart 2015

De strijd om de aandacht van de consument woedt heviger dan ooit. Hoe kan jij er nog uit springen met jouw content, producten of diensten? Relevante content die opvalt en blijft hangen, daar droomt iedereen van. Tegenwoordig heb je slechts 8 seconden tijd om mensen online te overtuigen. 4 Tips om je website-bezoekers in no-time te overtuigen:

1. Jouw website als hub niet als broadcast kanaal

Websites converteren beter wanneer ze een centraal punt zijn, waar mensen relevante content kunnen lezen. Een website die puur gebruikt wordt als broadcasting-kanaal zorgt voor minder engagement en zorgt ervoor dat mensen snel je website zullen verlaten. 

Jouw website zal beter functioneren als je jouw content en design van je website op elkaar afstemt zijn én bovendien beschikken over een menselijke touch. De logica die je op deze manier opbouwt helpt een klant te begeleiden in een aankoopproces en zorgt uiteindelijk tot meer conversies

2. Maak unieke content die een verhaal vertelt

Denk eens aan het aantal verschillende kanalen die je beschikbaar hebt op jouw tv, hoeveel websites en social media kanalen er strijden om jouw aandacht, elke dag opnieuw leveren deze het enorme gevecht om uw aandacht te winnen.

Gary Vaynerchuck omschrijft tijd als één van de meest kostbare gegevens dat we bezitten de dag van vandaag. Dit heeft een directe impact op hoe je content moet inzetten in jouw marketingaanpak. Ook in België hebben we content experts die hierin top zijn. Jamie Biesemans focust dan weer op juiste doelgroepen aan te trekken met een juist content plan. Dan werkt content marketing pas efficient en kan je het inzetten voor inbound marketing. Jamie is met een diepgaande talk, vol met concrete tips en tricks, te gast op Conversion Day.

De content die je maakt moet, gedreven door de schaarse aandacht van de consument, van een hoog niveau zijn. Afhankelijk van de doelstelling moet deze dan uniek zijn in het inspireren of entertainen van jouw publiek. 

Praat niet de hele tijd over jezelf en zorg voor meerwaarde.

Probeer in de plaats hiervan relevant te zijn met jouw content, help jouw lezer of kijker op een goede manier. Verban pure commerciële blogposts. Probeer met de lezer van jouw artikel een dialoog aan te gaan over jouw content. Dit zal niet alleen de aandacht voor jouw stuk content verbeteren maar ook het engagement.

3. Creër een meesterlijke CTA

Je werkt heel hard en doet vele inspanningen om traffic naar jouw site te leiden. Eenmaal die bezoeker op je website is, zorg dan voor een duidelijke structuur zodat deze bezoeker wel degelijk zijn weg vindt op jouw site. Al de moeite die je hebt om de bezoeker naar je site te halen wil je toch niet zien verloren gaan omdat je niet duidelijk gemaakt hebt aan die bezoekers wat de mogelijkheden zijn?

Het is niet goed genoeg om jouw site alleen voor zoekmachines te optimaliseren, denk ook goed na over welke acties je de bezoeker wil laten nemen.

De call to actions op je website zijn als verkeerdsborden die het leven van de websitebezoeker makkelijker maken. Wanneer iemand voor het eerst op jouw site komt, dan wil je deze persoon het toch zo makkelijk mogelijk maken om jou intensiever te gaan volgen? Het prominent in beeld plaatsen van nieuwsbrief opties en sociale kanalen kan dit alleen maar helpen. Over het optimaliseren van landingspagina's kan Pieter Jan Troost op Conversion Day 2015 verder op ingaan.

Zoals bijvoorbeeld deze CTA van Hubspot:

4. Jouw visuele aantrekkelijkheid

Aandacht, het eeuwige gevecht voor aandacht, de gemiddelde tijd dat we aandacht hebben voor iets is slechts 8 seconden. Voordat je begint met het schrijven van een 10.000 woorden lange uitéénzetting over een nieuw product... Denk liever eerst even na over jouw key boodschap en probeer deze dan zo kort en krachtig mogelijk te verwoorden.

De kans dat deze op de korte en krachtigere manier opgepikt wordt is veel groter dan wanneer je alles in het lang en breed uitschrijft en hiervoor 20 minuten aandacht vraagt van je lezer.

Het maken van opvallende en intrigerende content is één van de manieren om er met jouw content uit te springen. Wanneer je geen leger aan designers ter beschikking hebt is er natuurlijk nog steeds Canva om vlot mooie zaken te ontwerpen.

Meer info over Inbound Marketing? Op Conversion Day lichten verschillende Inbound Experts de vele in's en out's van Inbound marketing uitgebreid toe.

Tags: , .



Over Pieter De Moor


Pieter De Moor

Pieter verzorgt de online marketing van de Bloovi website en van de evenementen.

Volg mij


Bekijk volledig profiel