Vandaag lanceert Roamler in België een mobiele applicatie waarmee je geld kunt verdienen. Roamler daagt mensen uit om opdrachten uit te voeren in ruil voor punten en euro’s. De opdrachten worden uitgeschreven door merken en organisaties die op die manier snel aan informatie over hun producten komen. In België gaan onder meer Palm en Procter & Gamble van start met de nieuwe app.

Roamler, de nieuwe mobiele app, laat mensen toe om geld te verdienen met opdrachten via hun smartphone. De opdrachten in de app worden uitgeschreven door zowel commerciële merken als non-profit organisaties. Voor iedere goed uitgevoerde opdracht ontvangen Roamlers, de gebruikers van de app, punten en/of een geldbedrag tussen 2 en 5 Euro.

Soorten taken

De Roamler-opdrachten zijn ingedeeld in creatieve en commerciële taken. Een commerciële opdracht bestaat vaak uit het nemen van een foto en het beantwoorden van enkele vragen over producten op de winkelvloer. Een creatieve opdracht kan bvb zijn om een foto te nemen van een leuke billboard in de buurt. De app selecteert automatisch opdrachten die het dichtst in de buurt van de Roamler liggen op basis van de GPS in diens smartphone. Roamlers kunnen hun opdrachten dus eender waar en wanneer uitvoeren.

Ook de aangesloten bedrijven ondervinden voordelen van de Roamler-applicatie. Dankzij de toegewijde, mobiele Roamler-community komen zij op een snelle manier aan actuele en betrouwbare informatie over hun producten. Door de dagelijkse updates die de aangesloten merken van Roamler ontvangen, kunnen deze snel inspelen op bepaalde situaties en hun actieplannen aanpassen. De Roamler-rapporten verschaffen ook inzichten waaruit bedrijven lessen voor de toekomst kunnen trekken.

Snelle en objectieve inzichten voor merken

Jim Mangelschots, zaakvoerder van Roamler België, legt uit: “Roamler is een innovatieve tool voor merken die nood hebben aan objectieve en snelle inzichten. Displays, voorraden, planogrammen, prijzen,… alles wordt op een objectieve manier gecontroleerd door onze Roamlers. Het concept is uiterst geschikt voor de retailsector, maar ook voor het zogenaamde ‘grijze’ kanaal zoals tankstations, horeca en krantenwinkels.

Zo onderzoeken we momenteel de Palm-beleving in de horeca. Daarnaast kunnen ook steden, gemeenten en culturele of maatschappelijke organisaties profiteren van de Roamler-app. De non-profit organisatie On Wheels gebruikt Roamler bijvoorbeeld om de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers in winkels en horeca in kaart te brengen.”

Belgische merken

In België hebben o.a. Procter & Gamble en Palm al opdrachten uitgeschreven voor de app. Ze stappen daarmee in de voetsporen van Heineken, Albert Hein, Bacardi, Unilever, en andere grote bedrijven die in o.a. Nederland met Roamler werken.

Geëngageerde Roamlers

Roamler bouwt geleidelijk een geëngageerde en kwalitatieve groep gebruikers uit in België. Om opdrachten te mogen uitvoeren, moet je worden uitgenodigd door een bestaande Roamler of kan je je registreren.

Beginnende Roamlers gaan door een korte trainingsperiode. Wanneer ze  een opdracht goed uitvoeren, evolueren ze naar een volgend level en beginnen ze punten en geld te verdienen. Hoe meer opdrachten een Roamler uitvoert, hoe groter zijn status binnen de community en hoe meer punten en badges hij of zij verzamelt. De Roamlers krijgen bovendien persoonlijke feedback op de door hen uitgevoerde opdrachten van de Roamler community manager.

De Roamler-applicatie is beschikbaar voor iPhone en Android. Het verdiende geld wordt uitbetaald via Paypall.