Het Google Partnership vervangt het oude Google Adwords Certified Partner Programma, en legt de partners enkele belangrijke bijkomende eisen op. The Reference mag zich binnen dit vernieuwde programma opnieuw Google Partner noemen. Daarnaast is The Reference ook gecertificeerd Visual Website Optimizer Partner geworden en kan het dus voortaan deze krachtige tool inzetten om de websites van haar klanten te optimaliseren.

De zekerheid van een Google partner voor SEM

Het Google Partnership is de vervanging van het oude Google Adwords Certified Partner program. Dit vernieuwde Google Partner programma stelt nog strengere vereisten aan al wie het label wil dragen. Zo geeft het label nog steeds in de eerste plaats aan dat het bedrijf door Google gecertifieerde specialisten in huis heeft die jaarlijks opnieuw op hun kennis getest worden.

Maar daar bovenop moet ook aan een aantal kwaliteitsnormen worden voldaan op vlak van gezondheid van het bedrijf en de tevredenheid van de klanten. Een agency moet voldoende activiteit tonen op de accounts die het in beheer heeft en een hoog niveau van klantenondersteuning garanderen.

De kwaliteit van de accounts wordt ook aan de hand van prestatieparameters en het gebruik van bepaalde nieuwe features geëvalueerd. Als Google partner zit je uiteraard op de eerste rij wat alle ontwikkelingen betreft en houden tal van trainingen je op de hoogte van het allernieuwste.

Visual Website Optimizer

The Reference is intussen eveneens officiële partner geworden van Visual Website Optimizer, een tool die intussen al intensief werd ingezet bij conversie optimalisatie & A/B testing trajecten voor enkele internationale klanten. VWO is een krachtige A/B testing tool waarmee marketing professionals verschillende versies kunnen aanmaken van landingspagina’s en websites en dit door middel van een point-and-click editor. Hiermee kan uitgemaakt worden welke versie de hoogte conversiegraad heeft en het meeste verkoop genereert.

Visual Website Optimizer is eveneens een flexibele multivariate test software uitgerust met een heleboel bijkomende hulpmiddelen die behavioral targeting, heatmaps, usability testing, … mogelijk maken. Hiermee kunnen alle activiteiten om conversie te verhogen bekeken en verbeterd worden binnen één unieke tool. Visual Website Optimizer wordt reeds gebruikt door duizenden bedrijven om hun websites te optimaliseren.

Sven De Meyere, online marketing consultant bij The Reference zegt: ‘Beide certificaten zijn voor ons team een mooie erkenning van de resultaten die we al behaald hebben en de expertise die we in huis hebben. We zijn dan ook heel blij dat we ons, naast officiële Google Partner, voortaan ook officieel ‘VWO certified partner’ kunnen noemen. Beide labels zijn voor ons van groot belang gezien het voor ons en onze klanten aanzienlijke voordelen meebrengt, zoals voorrang voor de technische ondersteuning en diepgaand advies vanuit zowel Google en VWO. Daarnaast bieden ze ook toegang aan onze experten tot exclusieve online trainingen en toekomstige bèta features.’