Vueling en Sony lanceren eerste draagbare boarding pass ter wereld

Bloovi Redactie
Door Bloovi RedactieInnoveren
Ook via Facebook houden we jou op de hoogte over everything digital. Volg ons nu!

Vueling en Sony, koplopers op het gebied van innovatie, lanceren de allereerste applicatie speciaal voor het intelligente horloge SmartWatch 2. Hiermee kunnen passagiers van de luchtvaartmaatschappij niet enkel hun boarding pass maar ook alle relevante informatie over hun vlucht raadplegen met een eenvoudige blik op hun SmartWatch 2.

Sony Smartwatch 2:

Klanten van de luchtvaartmaatschappij kunnen dankzij deze applicatie alle belangrijke informatie over hun vlucht alsook hun boarding pass in de vorm van een 2D-barcode raadplegen op hun SmartWatch 2. Deze technologische innovatie zal vanaf eind maart beschikbaar zijn in de Google Play Store, exclusief voor de SmartWatch 2 van Sony. 

Mobile experience

Deze lancering bewijst dat Vueling alles in het werk stelt om haar klanten een unieke en volledige mobile experience aan te bieden. Zo kondigde de luchtvaartmaatschappij vorige week nog aan dat het gebruik van mobiele toestellen in elke fase van haar vluchten is toegestaan, zelfs tijdens het opstijgen en het landen. Bovendien stelt Vueling binnenkort haar nieuwe technologische diensten Premium voor.

Wearable technology

De SmartWatch 2 biedt nieuwe communicatie-ervaringen dankzij de interactie tussen smartphones via Bluetooth. Sony breidt het ecosysteem van zijn applicaties, beschikbaar in de Google Play Store, speciaal voor de SmartWatch 2 uit. Dit intelligente horloge is de ideale reispartner en is eveneens waterbestendig.

Via een touch screen heeft de gebruiker toegang tot alle soorten toepassingen: sms, mail, kalender, telefoon, Facebook, Twitter, Gmail en zoveel meer. De SmartWatch 2 is verkrijgbaar in allerlei kleuren en in verschillende materialen zoals leer en metaal.

Allereerste 'luchtvaart-app'

In juli 2011 stelde Vueling de allereerste applicatie in Europa voor die informatie gaf over de diensten van de luchtvaartmaatschappij, alsook een aankoopsysteem aanbood om vluchten te boeken. Sindsdien heeft Vueling continu gewerkt aan een verbetering van haar applicatie. Zo voegde de luchtvaartmaatschappij nieuwe diensten toe zoals het beheren van de vluchtstatus. Dankzij deze toepassing kan de gebruiker de status van zijn vlucht in real time bekijken, alsook het voorziene vertrekuur en de gate raadplegen, waardoor hij heel wat tijd wint op de luchthaven.

De beschikbare informatie is eenvoudig en snel raadpleegbaar door de passagier, zelfs op mobiele apparaten, en is eveneens beschikbaar voor de voornaamste besturingsystemen via het mobiele portaal.

Wat denk jij? Zal iedereen binnen 10 jaar gebruik maken van deze app? En zou jij zo een Smartwatch kopen?