Zalando verhoogt netto-omzet met 600 miljoen euro

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Zalando verhoogt netto-omzet met 600 miljoen euro

E-commerce gigant Zalando is het jaar sterk gestart. De omzet van de groep steeg naar 501 miljoen euro wat overeenkomt met 35 procent toename ten opzichte van het eerste kwartaal in 2013. De verbetering was vooral te danken aan hogere distributieproductiviteit, verbeterde marketing effectiviteit en een goede start in het voorjaars-/zomerseizoen.

Veelbelovende start van het jaar 

“Het jaar is veelbelovend gestart. We liggen op koers met onze plannen voor 2014,” zegt Rubin Ritter, lid van de Raad van Bestuur van Zalando. “De verbetering in het eerste kwartaal benadrukt ons plan om een belangrijke stap voorwaarts te maken richting EBIT-breakeven (zonder dit vooralsnog te realiseren) op groepsniveau voor het volledige jaar 2014.”

Logistiek

De extra eenheden van het eerste zelfontworpen logistieke centrum in Erfurt zijn in het eerste kwartaal van 2014 voltooid, wat Erfurt tot de grootste e-commerce-faciliteit in Europa maakt en resulteert in hogere logistieke efficiëntie. Het versnellen van de activiteiten in het nieuwe logistieke centrum in Mönchengladbach is op schema.

Toename mobiele trafiek 

Zalando registreerde een totaal van 332 miljoen bezoeken in het eerste kwartaal van 2014, ten opzichte van 275 miljoen bezoeken gedurende K1/2013. De toename in het gebruik van mobiele apparatuur zette door, met meer dan 38 procent van het verkeer in de online winkels van Zalando afkomstig van mobiele apparaten en tablets aan het einde van K1/2014.

Meer dan 38 procent van het verkeer van Zalando is afkomstig van mobiele apparaten en tablets

Stijging aantal klanten

Het aantal actieve klanten steeg naar 13,5 miljoen aan het einde van K1/2014, ten opzichte van 10,3 miljoen aan het einde van K1/2013, wat leidde tot een verdere verbetering van de marketing effectiviteit. Diverse plaatselijke en procesverbeteringen, zoals de uitrol van ophaalpunten in aanvullende landen, zorgden voor een verdere verbetering van de klantervaring in K1/2014; extra functies, zoals de internationale uitrol van de mobiele app van Zalando zijn gepland voor de zomer.