Amazon wil fysieke e-commerce bestelknopjes in je huis plaatsen

Thaella Van Den Rijse
Door Thaella Van Den Rijse E-commerce

Just press and never run out! De oneliner zegt het allemaal. Door een klik op de Dash Button wordt het leven al snel heel gemakkelijk. 1 klik op de button zorgt voor een nieuwe lading producten, bij jou thuis geleverd.

What’s in a name?

Het filmpje van Amazon toont meteen waar de Dash Button om draait. Je kan de button op eender welk soort product hangen en het product in kwestie bestellen wanneer nodig. Via de smartphone ontvang je een melding van de bestelling. Zodat je de bestelling kan annuleren als je het product toch niet nodig zou hebben.

Er zit misschien een addertje onder het gras. Om de Dash Button te kunnen krijgen, moet je een premium member zijn van Amazon. Tevens verkrijg je de button enkel op “invite only.” Dat geeft dan weer een exclusief kantje aan het hele verhaal.

Is het een 1 aprilgrap?

Heel even dachten mensen dat het om een erg goede 1 aprilgrap ging. Maar al snel bleek dat het om een écht product gaat. Dat bevestigde ook Amazon intussen officieel.

 

Er komt nog meer…

Het lijkt erop dat de Dash Button pas het begin vormt voor deze nieuwe type van e-commerce gadgets waar producten automatisch worden besteld, zonder menselijke tussenkomst.Zo experimenteerden onlangs Whirlpool, Brother en Quirky al met deze technologie.

Wat denk jij ervan? Zou jij het gebruiken?