De Nederlandse coverband Allstars heeft een slimme manier gevonden om zichzelf in de markt te zetten. De band probeerde bekende songs zo goed mogelijk na te spelen om Shazam, de app die muzieknummers herkent, in de war te brengen. Met succes:

Slimme Marketingzet

Allstars nam plaats in een oefenstudio, plaatste er een iPhone met Shazam, en begon te spelen, om Shazam om de tuin te leiden. Het doel: Shazam doen geloven dat ze originele band aan het spelen was. Hiermee wou Allstars bewijzen dat ze de ideale coverband zijn om in te huren. Een slimme marketingzet alleszins! 

Niet Altijd Makkelijk

Toch liep het niet van een leien dakje. Shazam herkende de song ‘Get Ready For This’ van '2 Unlimited', maar kon 'Blurred Lines' van 'Robin Thicke' niet herkennen. Ook bij ging het mis bij het spelen van 'Levels' van 'Avici' en duurde het even voor ze door Shazam werden herkend.

Ondanks ze niet 100 procent slaagden in hun opzet blijft hun aanpak wel enorm origineel. Meer info: theworldsbestcoverband.com