Voor het eerst haalde een Vlaming 1 miljoen abonnees op Youtube. Die eer behoort toe aan Jordy Janssens, beter gekend als zijn online alterego MojoOnPC. Wat de Herentalse tiener zoal uitsteekt op Youtube? Sketches en grappige filmpjes over gamen maken. 

Janssens wordt alleen maar populairder met z'n grappige filmpjes. Toch liep het niet altijd zo vlot voor de jonge Vlaming. Hij maakt ondertussen al zo'n drie jaar filmpjes en had lang weinig succes. Dat hij nu zo populair is, vindt hij haast 'surreëel'. Gemiddeld halen zijn filmpjes zo'n 5 miljoen kijkers per maand. Zijn meest bekeken filmpje is er eentje waarin hij een Russische CS:GO gamer parodieert. 

 

Een hit in het buitenland

Of MojoOnPC enkel een hit is onder Belgen? Totaal niet. Janssens haalt het grootste deel van z'n kijkers uit het buitenland, vooral uit de V.S., Duitsland en Zweden. Toch blijft de jongen nuchter onder het succes. Hij wil graag eerst z'n middelbare studies afwerken. Zijn één miljoen abonnees vierde hij in eerste instantie - erg schattig - met zijn moeder: 

 

Meer dan wat filmpjes maken

Maar vergis je niet: MojoOnPC is ondertussen al méér dan een tiener die wat filmpjes in z'n slaapkamer opneemt. Zo heeft Janssens al een eigen manager, die de zakelijke kant regelt. Daarnaast heeft hij ook z'n broer aangenomen voor een halftijdse job. Na het behalen van zijn middelbare diploma, wil Janssens hier dan ook voltijds mee bezig zijn én een volwaardig inkomen uithalen

 

Dat inkomen genereert Janssens op verschillende manieren. Zo zijn er Youtube-advertenties op z'n filmpjes, heeft de jongen als een eigen kledinglijn en merchandising, en zijn er daarnaast ook enkele sponsors. Zo is MojoOnPC een halfjaar het gezicht van HP. 

Een straf verhaal! Wij wensen Jordy alvast een mooie toekomst toe :)