3 stappen om een case in te dienen voor de Digital Marketing Awards

Olivier Van Baeveghem
Door Olivier Van Baeveghem Innoveren
3 stappen om een case in te dienen voor de Digital Marketing Awards

We weten allemaal dat je een case gratis kan indienen voor de Digital Marketing awards. Maar hoe begin je er nu aan en waarop moet je letten. We sommen het proces op in drie eenvoudig stappen:

STAP 1: Kies jouw juiste categorieën

Op www.digitalmarketingawards.be vind je 2 soorten categorieën. 

  • Bij de ‘Vertical awards’ vind je 9 sectoren waarin je jouw case kan indienen. Hierin zal je dus vaak maar 1 vertical/Sector kunnen aanduiden.
  • Bij de 'channel awards' vind je 11 expertises. Hierin duid je aan in welke expertise jouw case heeft uitgeblonken. Je kan dus meerdere channels aanduiden, maar hou er rekening mee dat je tijdens jouw deelname al jouw channels gaat moeten motiveren.

STAP 2: vervolldig  jouw inschrijfformulier

Duid één contactpersoon aan die we kunnen bereiken voor bijkomende vragen

STAP 3: Beantwoord de extra vragen

Je krijgt een mailtje met een document waarin je jouw case verder kan voorstellen aan de hand van een 10-tal vragen.

Met wat houdt de jury rekening?

Bij vertical awards wordt voornamelijk gekeken naar alle acties van de campagne. De jury kijkt dan voornamelijk naar: wat heeft gewerkt, wat werkte niet, wat is het effect van de campagne geweest….

Bij de channels awards kijkt de jury naar de inspanningen en acties enkel bij die ene expertise. Als je dus heeft goed scoort in content marketing kijken we enkel naar jouw content marketing en niet naar jouw social aanpaak.

Helemaal voorbereid? Oke, dan ben je nu klaar om jouw eigen Digital Marketing Award in de wacht te slepen.