Gentse start-up Kadonation maakt groepscadeaus geven makkelijker

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Gentse start-up Kadonation maakt groepscadeaus geven makkelijker

De jonge Gentse ondernemers, Fabrice Guillermin en Bruce Verburgh, willen komaf maken met het omslachtige proces om samen te leggen voor een groepscadeau. Via Kadonation kan je een online groepsportefeuille maken waar verschillende mensen aan kunnen bijdragen. De ingezamelde som kan omgeruild worden voor een cadeaubon of kan doorgestort worden. 

Groepscadeaus geven wordt makkelijker

Via Kadonation creëren vrienden een online groepsportefeuille waarmee ze geld kunnen samenleggen voor verjaardagen, een huwelijk, geboorte of housewarming. Gebruikers kunnen het verzamelde bedrag via Kadonation inruilen voor een cadeaubon van winkels zoals Coolblue, United Brands of Connections. Het bedrag kan ook doorgestort worden naar een rekening. 

Kadonation werd deze week gelanceerd en werkt erg simpel. Zo kan de organisator van het groepscadeau een pagina aanmaken door enkele gegevens in te vullen zoals de gelegenheid, de begunstigde en het streefbedrag voor een cadeau. Elke deelnemer krijgt vervolgens via mail of Facebook een link naar de pagina en stort zijn bijdrage met een bankkaart. De organisator kan daarna het verzamelde bedrag omzetten in een cadeaubon of het laten doorstorten op een bankrekening.

Groepscadeaus zijn een groeiende trend

Geld samenleggen voor één mooi cadeau komt steeds vaker voor, bijvoorbeeld voor gelegenheden als verjaardagscadeaus, huwelijken, housewarmings en afscheidscadeaus. Daarom geloven de oprichters dat het online platform veel gebruikers zal hebben.

“Met Kadonation willen we het heel makkelijk maken om samen een groot en mooi cadeau te kopen, waar het feestvarken vaak veel meer plezier aan heeft dan een reeks kleine cadeautjes. Een gelijkaardig concept heeft veel succes gekend in Frankrijk en we zijn er van overtuigd dat het ook in België zal aanslaan”, vertelt medeoprichter Bruce Verburgh. 

Start-up met ambitie

De jonge onderneming sloot reeds partnerschappen af met gevestigde winkelketens zoals Coolblue, Connections, United Brands en Festivalking. Zo kunnen de Kadonation-gebruikers hun groepscadeau rechtstreeks bij deze partners kopen of ze kunnen het verzameld bedrag storten op een bankrekening.

Oprichter Fabrice Guillermin hoopt dat het platform snel kan groeien: “We zijn druk bezig met het contacteren van nieuwe partners om onze gebruikers nog meer mogelijkheden te bieden. We hopen in de eerste 12 maanden aan 10.000 gebruikers te geraken”.

kadonation.com